Hi! Wij zijn Spiegel crossmedia communicatie

Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.

Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!

Ontdek meer
33
jaar maken we met plezier communicatie
32.520
originele producten hebben wij al gemaakt
15
communicatiemakers die online & offline waarmaken
430
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
324
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Eén aanspreekpunt voor je crossmedia communicatie!

Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van crossmedia communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel crossmedia communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Wij maken méér dan 30 jaar communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.

Welke communicatie uitdagingen lossen we op?

Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.

Onze communicatie waarmakers

  1. Verbazingwekkend communicatiewerk maken
  2. Origineel werk door professionele communicatiemakers
  3. Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
  4. Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
  5. Meetbare communicatie resultaten

Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?

Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. Daarbij maken we een plan dat zorgt voor resultaat en sturen we jouw communicatie bij waar nodig.

Verhaal

Brandbook | Magazine | Script | Webtekst | Payoff/Slogan | Film | Animatie | Trailer | Radiospot | TV reclame | Merkstrategie | Brandkey

Concept

Idee | Beeld | Woord | Communicatiecampagne | Productcampagne | Guerrilla actie | Naamgeving | Prototype | Logo | Fotografie

Design

Web | Advertentie | Logo & brand | Motion | Beurs | Huisstijl | Presentatie | Software | Infographic | Packaging | Route | Wagenpark

Online

Technische strategie | Website bouw | Website onderhoud | Webapp | Webshop | Displaybanner | Zoekmachine optimalisatie (SEO) | Conversie optimalisatie | A/B test

Actie

Deskresearch | Merkregistratie | Marktactivatie | Mediaplan | Media organisatie | Guerrilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne

Wat mogen wij voor jouw crossmedia communicatie waarmaken?
Kom praten!

Prijzenkast en communicatieprogramma’s

We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van crossmedia communicatie. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.

Prijzenkast

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten
Merk Visit Venlo

Venlo Wereldstad, dat is het resultaat van de campagnepropositie voor toerisme en recreatie van de stad Venlo. We werkten samen met Venlo Partners, Lex Uiting, Gemeente Venlo en Toeristisch platform de Maasduinen. In een eerdere campagne maakten we al voor Nationaal Park de Maasduinen een opvallende nationale campagne: Waar ben je..? Vanuit die strategische gedachte maken we nu de stad Venlo dé nieuwe wereldstad. Na New York, Londen, Párijs, Tokio is hier Venlo. Oók een wereldstad. Nu nog ervoor zorgen dat iedereen weet dat Venlo in Nederland ligt😉.

Verhaal & Strategie:

In een aantal deep dives zijn we op zoek gegaan naar de kernwaarden van de stad, en naar de positie van de stad in de regio, in Nederland en in Europa. Dit noem je in ‘onze taal’ ook wel destinatie marketing, of gebiedsmarketing.

  • Kernwaarde 1 is de waarom van Venlo: Venlo Vergroot je wereld
  • Kernwaarde 2 is de hoe van Venlo: Venlo Verrast je
  • Kernwaarde 3 is de wat van Venlo: Venlo Vermaakt je
  • Venlo ligt in het hart van het werelddeel Europa
  • We zien in Venlo een oude wereld en een nieuwe wereld
  • Je vindt er vermaak op een waterwereld
  • Je vindt er vermaak in een stedelijke wereld met natuur (die doet denken aan Hyde Park, Londen)
  • De overtreffende trap van groot (Venlo) is wereld
  • Waar iedereen een wereldervaring kan hebben, want er is zoveel tedoen en beleven
  • Waar mensen uit verschillende werelden samen komen en verschillende talen spreken. Ook het Venlose dialect is daarin uniek
  • Waar Arcen een plekje is in een mooie, groene maaswereld en een knooppunt voor de wandel- en fietswereld
  • Waar je in Steyl een pittoreske wereld ontdekt van kloosters en een fantastische botanische tuin

Rob Raaymakers, director Strategie Merk & Communicatie

“Originaliteit is dé oplossing van een puzzel van echte inzichten. Je moet wel weten waar je begint en waar je vanuit de strategie naar toe wilt. Wereldstad past bij de stad, maar ook niet 100%. En dat is lekker. Want als je campagne wilt voeren en in korte tijd naar een resultaat toe wilt, dan helpt het als je een beetje schuurt.”

Concept: 14 helden in de wereldstad

Uit onderzoek blijkt dat toeristen en recreanten Venlo bezoeken voor: de binnenstad, het water, Arcen, Steyl en events. Dit worden de 6 wereldwonderen van Venlo. Daarvan maken we 3 concepten en 14 campagnehelden. Het zijn de gezichten van de campagne die ervoor zorgen dat we iedereen in zijn of haar hart raken. Of je van natuur houdt, van kunst, van lekker eten of overnachten, of van een gokje wagen in het casino. En ook als je nog nooit van Venlo hebt gehoord: “Ken je Venlo?” of van humor houdt: “New York 5981 km, Venlo 0 km.” De campagne ‘Venlo Wereldstad’ raakt verschillende doelgroepen, op inhoud en gevoel. Vervolgens pakken we door met de wereldstad Weken met Weekend Deals en Week Deals.

Design & Branding: respect voor wat Venlo al heeft

 

Met de campagne geven we bestaande elementen een restyle, maar verliezen de oorsprong niet uit het oog. Zo blijven we gebruik maken van een hartenpatroon, omdat veel initiatieven dit in Venlo al met zich meedragen. Dat geldt ook voor de kleur magenta die we terug laten komen in de url. Voor de foto’s maken en kiezen we beelden die groot zijn en diepte in zich hebben. De algemene sfeer van de campagne is vrolijk, en dat geldt ook voor de kleuren.

Patrick Wijn, director Concept en Creatie:

“We hebben een nieuwe en een oude wereld in Venlo. Dat zie je terug in de oude binnenstad, die je doet denken aan Parijs, en de moderne Maasboulevard, die je doet denken aan Londen. Beide elementen zijn verweven in de unieke combinatie van typografie, stijl en beeld.”

Fullservice communicatie & realisatie

 

En dan gaan we alle communicatiemiddelen voor je waarmaken online en offline. Als totaal voor je merk leverancier werken we met mensen uit eigen (t)huis en met mensen die als partner aan Spiegel zijn verbonden. Dit laatste om ook de verspreiding van de online content mogelijk te maken en om de guerrilla actie in Eindhoven te organiseren. Uiteindelijk hebben wij gerealiseerd:

  • 1 nieuwe positionering
  • 1 set nieuwe kernwaarden
  • 1 nieuw verhaal
  • 1 Campagne dashboard met actuele resultaten
  • 1 Originele locatie fotografie
  • 3 verschillende merkconcepten
  • 3 Campagneslogans
  • 1 crossmedia plan
  • 3 radiospots
  • 14 helden in beeld en tekst
  • SEO Strategie
  • 1 x webdesign landingspagina
  • 14 captions en 54 Social Media Beelden
  • Nieuwsbrief automation
  • 1 on street video campagne in Eindhoven
  • 34.000 flyers
  • 14.000 posters
  • 15 display banners voor verspreiding via Google
  • 16 YouTube filmpjes

Resultaatgericht

Als resultaatgericht bureau willen we op elk moment inzicht in de prestatie van onze gezamenlijk campagne. Daarom lanceren we een real-time dashboard, waar we elke dag de statistieken op zien groeien. De gemeente Venlo, Venlo Partners en Toeristische platform Maasduinen zijn razend enthousiast. Dat geldt zeker ook voor de ondernemers en de toeristen zelf, zoals we in het dashboard zien😊. “Ja, ja” zien we je denken. En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken. Kom je met eigen ogen het real-time campagne dashboard bekijken in Deurne?

Klantrapport

Raimonda Teisman, toeristisch platform:

“We zijn gestart in een uitdagende tijd, vlak voor de zomervakantie. Daardoor zat er druk op om alles met elkaar te kunnen maken. Dat is in no time gelukt, en dat met hoge kwaliteit. We zijn allemaal trots op het eindresultaat en ik ben bijzonder blij dat we zo de ondernemers in Venlo kunnen helpen.”

Origineel

Waarmaken

Resultaatgericht