Hi! Wij zijn Spiegel crossmedia communicatie

Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.

Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!

Ontdek meer
33
jaar maken we met plezier communicatie
32.520
originele producten hebben wij al gemaakt
15
communicatiemakers die online & offline waarmaken
430
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
324
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Eén aanspreekpunt voor je crossmedia communicatie!

Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van crossmedia communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel crossmedia communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Wij maken méér dan 30 jaar communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.

Welke communicatie uitdagingen lossen we op?

Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.

Onze communicatie waarmakers

  1. Verbazingwekkend communicatiewerk maken
  2. Origineel werk door professionele communicatiemakers
  3. Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
  4. Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
  5. Meetbare communicatie resultaten

Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?

Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. Daarbij maken we een plan dat zorgt voor resultaat en sturen we jouw communicatie bij waar nodig.

Verhaal

Brandbook | Magazine | Script | Webtekst | Payoff/Slogan | Film | Animatie | Trailer | Radiospot | TV reclame | Merkstrategie | Brandkey

Concept

Idee | Beeld | Woord | Communicatiecampagne | Productcampagne | Guerrilla actie | Naamgeving | Prototype | Logo | Fotografie

Design

Web | Advertentie | Logo & brand | Motion | Beurs | Huisstijl | Presentatie | Software | Infographic | Packaging | Route | Wagenpark

Online

Technische strategie | Website bouw | Website onderhoud | Webapp | Webshop | Displaybanner | Zoekmachine optimalisatie (SEO) | Conversie optimalisatie | A/B test

Actie

Deskresearch | Merkregistratie | Marktactivatie | Mediaplan | Media organisatie | Guerrilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne

Wat mogen wij voor jouw crossmedia communicatie waarmaken?
Kom praten!

Prijzenkast en communicatieprogramma’s

We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van crossmedia communicatie. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.

Prijzenkast

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten
Merk IP Parking

It’s all about experience, dat is de nieuwe merkessentie van het grote bedrijf IP Parking, dat internationaal slimme parkeersystemen innoveert en inricht.  Met dit ene zinnetje verenigen we de cultuur van het bedrijf (met alle kennis, kunde en ervaring) met de wens van Parkeerders (die soepel en gemakkelijk willen parkeren). Vanuit deze strategische invalshoek voeren we de aanscherpte merkidentiteit door in huisstijl, promotiematerialen en op de website. Omdat IP Parking grensverleggend is en internationaal hard groeit, geldt hiervoor de sky is the limit:).

Verhaal & Strategie:

We trappen af met onze eigen, 100% originele interactieve sessie in het Cultuurcentrum in Deurne. In 8 oefeningen maken we van Parkeer Professionals ook Merk ambassadeurs en verzamelen we alle data om het merk scherper in de markt te kunnen plaatsen. Voor de Kernwaarden gebruiken we originaliteit en logica om ze alle 3 met een G te laten beginnen. In de beschrijvingen komt IP van de merknaam terug.

Kernwaarde 1 is Gedurfd of Dare
We zijn Innovatie Pioniers. Wij ontwikkelen vernieuwende oplossingen om ervaringen te optimaliseren in de wereld van mobiliteit.

Kernwaarde 2 Gedreven of Driven
We zijn Intense Professionals. Ons ervaren en gepassioneerde team weet wat er nodig is om hightech oplossingen werkbaar te maken en te houden.

Kernwaarde 3 Grensverleggend of Groundbreaking
We zijn Internet People. We zijn extreem enthousiast over digitale processen en systemen en benutten de oneindige kracht van Internet en Technologie.

We bouwen verder met de volgende inzichten:

  • IP Parking heeft een zéér experienced team
  • Het gaat om de experience van de parkeerder met jullie parkeersystemen
  • Jullie klanten willen dat parkeerders een hele prettige experience hebben
  • Als het gaat om het gebruik van jullie software dan gaat het over een User experience
  • We spreken over de Customer experience (CX)
  • IP Parking levert alle parkeeroplossingen = All
  • En het hart is IP Parking webbased en webborn = IT

Waar gaat het dus alleen om? It’s all about experience

Rob Raaymakers, director Strategie Merk & Communicatie

“Wij bouwen merken op vanuit cultuur en kernwaarden. Want dat is tijdloos. Daarvoor heb je inzichten nodig die we ophalen met onze 100% originele, interactieve sessie. Dat combineren we met inzichten vanuit doelgroep en de belangrijkste vraag: waarom ben je op aarde en wat mist de wereld Morgen als je er niet mee meer bent.”

Concept: It’s all about experience

Als je alle oplossingen levert voor parkeersystemen en je loopt voorop in toepassingen van techniek in combinatie met internet, dan heb je 2 belangrijke componenten voor een succesvol bedrijf. Als je dat combineert met een sterk, groot en ervaren team van mensen, die alleen maar bezig zijn om het parkeren van Morgen uit te vinden, dan is dat de winnende combinatie.

Aangenaam!
Wij zijn IP Parking. Innovatie Pioniers met ervaring die grensverleggende, digitale parkeeroplossingen ontwikkelen. Mét ons team zorgen we voor een positieve impact op alle mogelijke ervaringen in de wereld van parkeren. It’s all about experience.

Design en branding: fullservice restyle

 

Voor ons is de basis van het concept dat de Experience van IP Parking de volgende associaties op moet roepen:

  • Groot en toch warm,
  • Internationaal en toch dichtbij
  • Soft(ware) en hard (ware)
  • Marktleider en pionie

In de merkbeelden laten we dat zien door de pioniersgeest van IP Parking in beeld te brengen. Zij ontdekken en durven de nieuwe parkeerwereld te creëren. De warmte uit die beelden nemen we mee naar de productleaflets en brochure. De beelden lopen van je beeldscherm af, want IP Parking is groot en internationaal. De X is de x-factor en nu al iconisch. Welkom in de wonderlijke wereld van IP Parking.

IP Parking

Patrick Wijn, director Concept en Creatie

“Als je praat over Experience, dan zoek je in de nieuwe stijl naar menselijkheid. Dat werd de kleur ground. Voor de hardware houden we het donkere in tact en werken we een rode shine om de dynamische kracht en innovatie power van het bedrijf weer te geven.”

Fullservice communicatie & realisatie

 

En dan gaan we alle communicatiemiddelen voor je waarmaken online en offline. Als totaal voor je merk leverancier werken we voor de herpositionering met mensen uit eigen (t)huis. Uiteindelijk maakten wij:

  • 1 nieuwe positionering
  • 1 set nieuwe kernwaarden
  • 1 nieuw verhaal
  • 1 belofte/tagline Slogan
  • 1 nieuwe huisstijl
  • 1 Next level powerpoint presentatie
  • 1 serie promotiemiddelen
  • 1 webdesign
  • 1 MailChimp template
  • 6 productvisuals
  • 1 SEO strategie
  • En deze lijst groeit verder..:)

Resultaatgericht

Als de klanten van de opdrachtgevers al complimenten gaan geven over de powerpoint stijl: “this is really awesome”, dan weet je dat je een vernieuwende identiteit voor het merk hebt neergezet. En dan kom je bij één van onze kernwaarden Waarmaken. Neem gerust contact op met één van de teamleden van onze opdrachtgever voor dit succes verhaal.

Jimmy Smulders, CEO IP Parking:
“It’s all about experience is knap gevonden en is de essentie waar wij als bedrijf voor staan. Ik moest aan de X in het design van Xperience even wennen, maar is nu van duidelijke meerwaarde als iconische eyecatcher”

Maykel Bekkers, Sales manager NL IP Parking:
“Ik neem alles wat ik heb geleerd van de samenwerking met Spiegel over merk en marketing mee in mijn rugzak.”

Maarten Hoens, Marketeer IP Parking:
“Fijn dat we zo kunnen samenwerken om verder aan het merk en onze talloze producten te kunnen bouwen.”