100%
originele methode
Hoi! Wij zijn Spiegel crossmedia communicatie
Bureau voor: Branding. Communicatie. Activatie.
Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.
Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!
Eén aanspreekpunt voor je crossmedia communicatie!
Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van crossmedia communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel crossmedia communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Sinds 1988 maken communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.
Welke communicatie uitdagingen lossen we op?
Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.
Onze communicatie waarmakers
- Verbazingwekkend communicatiewerk
- Origineel werk door professionele communicatiemakers
- Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
- Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
- Meetbare communicatie resultaten
Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?
Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. In onze werkwijze brengen wij alles terug naar drie stappen. Dat geeft focus in je merk en wat belangrijk is, geeft duidelijkheid naar je doelgroepen en maakt het beter mogelijk om je beloftes waar te maken.
1. Origineel – Brand Identity
Een sterk merk heeft een eigen identiteit, waarmee je jarenlang zelf vooruit kunt. We werken met de onderstaande pakketten met kwaliteit en hoge snelheid.
A. Verhaal & Concept | B. Huisstijl | C. Binnen Reclame en Buiten Reclame | D. Promotiemiddelen | E Website | F. Digitals|
2. Waarmaken- Brand Boosters
We maken en verspreiden professionele content voor je eigen communicatiekanalen vóór een vast bedrag per maand.
A. Copy | B. Fotografie | C. Representatie | D. Social Media | E. Nieuwsberichten | F. Nieuwsbrief | G. Magazine
3. Resultaatgericht- Brand Campaign
We maken en verspreiden professionele content via betaalde communicatiekanalen en bereiken je doelgroep.
A. Merk Lancering | B. Arbeidsmarkt | C. Product | D. Gebied | E. Open Dagen | F. Guerilla
Productie materialen
Wij kunnen naar wens de productie van (unieke) materialen verzorgen via ons uitgebreide netwerk.
A. Alle Drukwerk | B. Alle Food verpakkingen | C. Alle beletteringen | D. Alle Wanden | E. Beursstands & Activaties | F. I Amsterdam Letters
Losse communicatiediensten
Behoefte aan service voor losse communicatieopdrachten? Ook daarin staan we voor je klaar. Wij hebben een eigen fotostudio, fotograven, copywriters, concept en contentmakers in eigen huis.
Copy | Fotografie | Animatie | Website | Media organisatie | Guerrilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne
Wat mogen wij voor jouw crossmedia communicatie waarmaken?
Kom praten!
Prijzenkast en communicatieprogramma’s
We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van crossmedia communicatie. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.
Prijzenkast
Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)
Online skills
WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO
Social media
Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok
Oogstrelend design
Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects
GP ReCyko, een milieubewuste keuze
GP Batteries is producent van primaire en oplaadbare batterijen. Enige tijd terug lanceerde GP Batteries haar nieuwe lijn “ReCyko batterijen” in een volledig kartonnen verpakking zonder plastic; een nieuwe generatie oplaadbare batterijen die niet alleen lang mee gaan, maar die ook een zeer milieubewuste keuze zijn in vergelijking met wegwerpbatterijen. De schappen bij grote retail ketens liggen echter vol met milieubelastende in plastic verpakte wegwerpbatterijen. Hoe kunnen we retail ketens ervan overtuigen dat de ReCyko batterijen een plekje in de volle schappen verdienen?
Spiegel crossmedia communicatie is gevraagd te helpen bij het bedenken van een originele en effectieve aanpak, de communicatieboodschap, het design en de realisatie van de communicatiemiddelen. Dankzij onze originele methode en de waardevolle inhoudelijk input van GP Batteries, wisten we 100% aandacht te trekken bij de benaderde retail ketens met opvallende Brand Campaigns. Hadden we allemaal maar 100% aandacht voor milieubewuste keuzes ;).
Verhaal & Strategie GP ReCyKo
Duurzaamheid en recycling zijn nog nooit zó top-of-mind geweest als nu. Als je aan tafel zit met GP Batteries Europe wordt één ding duidelijk: ze willen een belangrijke bijdrage leveren aan het groener maken van de wereld. Om consumenten de mogelijkheid te bieden een milieubewuste keuze te maken, moeten we de retailers overtuigen de GP ReCyko batterijen in hun assortiment op te nemen. Om dit waar te maken formuleerden we samen de volgende strategische uitgangspunten voor communicatie:
- We gaan samen de wereld groener maken
- We gaan retailers wijzen op MVO
- We willen fabels over oplaadbare batterijen wegnemen
- We zetten verschillende kanalen in om te overtuigen
- De communicatiemiddelen moeten opvallen
- De oplaadbare batterijen moeten opvallen
Concept: Rethink. Recharge. ReCyko.
Een GP ReCyko batterij kan tot 500 keer opgeladen worden. Dit staat ongeveer gelijk aan het gebruik van 4.000 wegwerpbatterijen! Vandaar… Rethink! We willen de wereld ervan overtuigen bewustere keuzes te maken, want de impact van de kleine dagelijkse keuzes kan groter zijn dat je denkt.
De GP ReCyko opladers laden je batterijen snel op en bovendien zal deze nieuwe generatie batterijen niet zomaar leeglopen wanneer je ze even niet gebruikt. Lekker onbezorgd Rechargen dus!
Thijs Hikspoors, communicatiemaker strategie en concept
“Een bijdrage leveren aan een meer duurzame wereld geeft mij veel voldoening. Blij dat GP Batteries met haar nieuwe lijn oplaadbare batterijen weer voor Spiegel heeft gekozen om deze mooie nieuwe productlijn bij retail ketens in het Verenigd Koninkrijk te introduceren.”
Design & Branding GP ReCyKo
Als je direct en duidelijk wilt overbrengen dat de ReCyko batterijen een milieubewuste keuze zijn, is er maar één kleuroptie… groen, groener, groenst! En dus zijn de productverpakkingen natuurlijk: 100% paper packaging (dus geen plastic meer). Om de aandacht te trekken van retailers benaderen we hen via verschillende kanalen, op originele wijze. We maken gebruik van infographics die aanzetten tot nadenken en we zetten opvallende directmailings in. Om het allerlaatste zetje te geven, sturen we de retailers een ReCyko sample set, in een zeer originele verpakking. De complete look en feel van alle communicatieboodschappen straalt duurzaamheid uit. De tone of voice is positief en de focus ligt op het wegnemen van drempels en het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Patrick Wijn, communicatiemaker branddesign
“De stijl van de groene GP verpakkingen hebben we mooi doorvertaald in een mix van online en offline communicatie-uitingen.”
Fullservice communicatie & realisatie met GP ReCyKo
GP Batteries ontwikkelde een nieuwe generatie oplaadbare batterijen om de wereld een beetje groener te maken. Wij mochten hun verhaal vertalen naar overtuigende communicatie en deze realiseren vanuit ons fullservice communicatiebureau in hartje Deurne.
- 2 online mailings
- 1 fysieke mailing
- 1 sample set verpakking
- 1 custommade schappenplan
Weten wat we jou kunnen voorspiegelen? Maak een afspraak!
Resultaatgericht vóór GP ReCyko
Binnen deadline, binnen budget en ruim boven verwachting. Iedereen is enthousiast én overtuigd! En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken.
- 100% originele methode
- 5 contactmomenten
- 100% aandacht
Klantrapport
Jan Vis, Product Marketing Manager/ Regional Marketing – GP Batteries Europe B.V.:
“We hebben de juiste contacten te pakken weten te krijgen en zijn met hen in gesprek!”