Hoi! Wij zijn Spiegel creative powerhouse van het zuiden

Let’s maximize your impact

We combineren ambitie met strategie en creativiteit in een praktisch plan voor je merk en campagne.

1. Merk-kracht™ maakt je geloofwaardig

Cultuur. Echte beelden. Huisstijl. Binnen- en buiten reclame. Promotiemiddelen. Socials. Website

2. Campagne-kracht™ maakt je publiek wakker

Concept. Radiospots. Social video’s. Advertenties. Billboards. Magazine.

3. Regel-kracht™ maakt alles voor je mogelijk

Creatie. Plan. Media. Planning. Productie. Slim. Vooruit.

Ontdek meer
36
jaar maken we met plezier communicatie
36.280
originele producten hebben wij al gemaakt
13
communicatiemakers die online & offline waarmaken
524
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
512
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Prijzenpracht

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Meta | Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten
Merk GP Batteries

Let’s maximize your impact
GP Batteries is producent van primaire en oplaadbare batterijen. Enige tijd terug lanceerde GP Batteries haar nieuwe lijn “ReCyko batterijen” in een volledig kartonnen verpakking zonder plastic; een nieuwe generatie oplaadbare batterijen die niet alleen lang mee gaan, maar die ook een zeer milieubewuste keuze zijn in vergelijking met wegwerpbatterijen. De schappen bij grote retail ketens liggen echter vol met milieubelastende in plastic verpakte wegwerpbatterijen. Hoe kunnen we retail ketens ervan overtuigen dat de ReCyko batterijen een plekje in de volle schappen verdienen?

Spiegel crossmedia communicatie is gevraagd te helpen bij het bedenken van een originele en effectieve aanpak, de communicatieboodschap, het design en de realisatie van de communicatiemiddelen. Dankzij onze originele methode en de waardevolle inhoudelijk input van GP Batteries, wisten we 100% aandacht te trekken bij de benaderde retail ketens met opvallend campagne-kracht™. Rethink. Recharge.ReCyko.

GP ReCyko - Spiegel crossmedia communicatie

Verhaal & Strategie GP ReCyKo

 

Duurzaamheid en recycling zijn nog nooit zó top-of-mind geweest als nu. Als je aan tafel zit met GP Batteries Europe wordt één ding duidelijk: ze willen een belangrijke bijdrage leveren aan het groener maken van de wereld. Om consumenten de mogelijkheid te bieden een milieubewuste keuze te maken, moeten we de retailers overtuigen de GP ReCyko batterijen in hun assortiment op te nemen. Om dit waar te maken formuleerden we samen de volgende strategische uitgangspunten voor communicatie:

  • We gaan samen de wereld groener maken
  • We gaan retailers wijzen op MVO
  • We willen fabels over oplaadbare batterijen wegnemen
  • We zetten verschillende kanalen in om te overtuigen
  • De communicatiemiddelen moeten opvallen
  • De oplaadbare batterijen moeten opvallen

GP ReCyko - Spiegel crossmedia communicatie

Concept: Rethink. Recharge. ReCyko.

 

Een GP ReCyko batterij kan tot 500 keer opgeladen worden. Dit staat ongeveer gelijk aan het gebruik van 4.000 wegwerpbatterijen! Vandaar… Rethink! We willen de wereld ervan overtuigen bewustere keuzes te maken, want de impact van de kleine dagelijkse keuzes kan groter zijn dat je denkt.

De GP ReCyko opladers laden je batterijen snel op en bovendien zal deze nieuwe generatie batterijen niet zomaar leeglopen wanneer je ze even niet gebruikt. Lekker onbezorgd Rechargen dus!

Thijs Hikspoors, communicatiemaker strategie en concept

“Een bijdrage leveren aan een meer duurzame wereld geeft mij veel voldoening. Blij dat GP Batteries met haar nieuwe lijn oplaadbare batterijen weer voor Spiegel heeft gekozen om deze mooie nieuwe productlijn bij retail ketens in het Verenigd Koninkrijk te introduceren.”

Design & Branding GP ReCyKo

 

Als je direct en duidelijk wilt overbrengen dat de ReCyko batterijen een milieubewuste keuze zijn, is er maar één kleuroptie… groen, groener, groenst! En dus zijn de productverpakkingen natuurlijk: 100% paper packaging (dus geen plastic meer). Om de aandacht te trekken van retailers benaderen we hen via verschillende kanalen, op originele wijze. We maken gebruik van infographics die aanzetten tot nadenken en we zetten opvallende directmailings in. Om het allerlaatste zetje te geven, sturen we de retailers een ReCyko sample set, in een zeer originele verpakking. De complete look en feel van alle communicatieboodschappen straalt duurzaamheid uit. De tone of voice is positief en de focus ligt op het wegnemen van drempels en het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

GP ReCyko - Spiegel crossmedia communicatie

Patrick Wijn, communicatiemaker branddesign

“De stijl van de groene GP verpakkingen hebben we mooi doorvertaald in een mix van online en offline communicatie-uitingen.”

GP ReCyko - Spiegel crossmedia communicatie

Fullservice communicatie & realisatie met GP ReCyKo

 

GP Batteries ontwikkelde een nieuwe generatie oplaadbare batterijen om de wereld een beetje groener te maken. Wij mochten hun verhaal vertalen naar overtuigende communicatie en deze realiseren vanuit ons fullservice communicatiebureau in hartje Deurne.

  • 2 online mailings
  • 1 fysieke mailing
  • 1 sample set verpakking
  • 1 custommade schappenplan

 

Weten wat we jou kunnen voorspiegelen? Maak een afspraak!

GP ReCyko - Spiegel crossmedia communicatie

Resultaatgericht vóór GP ReCyko

Binnen deadline, binnen budget en ruim boven verwachting. Iedereen is enthousiast én overtuigd! En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken.

  • 100% originele methode
  • 5 contactmomenten
  • 100% aandacht

Klantrapport

Jan Vis, Product Marketing Manager/ Regional Marketing – GP Batteries Europe B.V.:

“We hebben de juiste contacten te pakken weten te krijgen en zijn met hen in gesprek!”

Origineel

Waarmaken

Resultaatgericht