Hoi! Wij zijn Spiegel crossmedia communicatie

Bureau voor: Branding. Communicatie. Activatie.
Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.

Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!

Ontdek meer
35
jaar maken we met plezier communicatie
35.260
originele producten hebben wij al gemaakt
15
communicatiemakers die online & offline waarmaken
498,5
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
461
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Eén aanspreekpunt voor je crossmedia communicatie!

Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van crossmedia communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel crossmedia communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Sinds 1988 maken communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.

Welke communicatie uitdagingen lossen we op?

Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.

Onze communicatie waarmakers

  1. Verbazingwekkend communicatiewerk
  2. Origineel werk door professionele communicatiemakers
  3. Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
  4. Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
  5. Meetbare communicatie resultaten

Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?

Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. In onze werkwijze brengen wij alles terug naar drie stappen. Dat geeft focus in je merk en wat belangrijk is, geeft duidelijkheid naar je doelgroepen en maakt het beter mogelijk om je beloftes waar te maken.

1. Origineel – Brand Identity

Een sterk merk heeft een eigen identiteit, waarmee je jarenlang zelf vooruit kunt. We werken met de onderstaande pakketten met kwaliteit en hoge snelheid.

A. Verhaal & Concept | B. Huisstijl | C. Binnen Reclame en Buiten Reclame | D. Promotiemiddelen | E Website | F. Digitals|

2. Waarmaken- Brand Boosters

We maken en verspreiden professionele content voor je eigen communicatiekanalen vóór een vast bedrag per maand.

A. Copy | B. Fotografie | C. Representatie | D. Social Media | E. Nieuwsberichten | F. Nieuwsbrief | G. Magazine

3. Resultaatgericht- Brand Campaign

We maken en verspreiden professionele content via betaalde communicatiekanalen en bereiken je doelgroep.

A. Merk Lancering | B. Arbeidsmarkt | C. Product | D. Gebied | E. Open Dagen | F. Guerilla

Productie materialen

Wij kunnen naar wens de productie van (unieke) materialen verzorgen via ons uitgebreide netwerk.

A. Alle Drukwerk | B. Alle Food verpakkingen | C. Alle beletteringen | D. Alle Wanden | E. Beursstands & Activaties | F. I Amsterdam Letters

Losse communicatiediensten

Behoefte aan service voor losse communicatieopdrachten? Ook daarin staan we voor je klaar. Wij hebben een eigen fotostudio, fotograven, copywriters, concept en contentmakers in eigen huis.

Copy | Fotografie | Animatie | Website | Media organisatie | Guerrilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne

Wat mogen wij voor jouw crossmedia communicatie waarmaken?
Kom praten!

Prijzenkast en communicatieprogramma’s

We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van crossmedia communicatie. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.

Prijzenkast

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten

Roma bestaat 25 jaar. Tijd om na te denken over de vervolgstappen voor dit sterk gegroeide bedrijf in Deurne. Met onze interactieve sessie gaan we met ze op reis. In het hart zijn de collega’s van Roma gedreven professionals die er alles aan doen om hoogwaardige ICT-diensten te leveren. Het team van Spiegel heeft deze cultuurkern vertaald naar een professioneel, persoonlijk en creatief team. Zo weten de ICT-specialisten en klanten waar ze samen voor staan. Om deze Brand Identity te presenteren, zie je (digitale) avatars in beeld van alle collega’s. Vernieuwend en perfect passend bij de nieuwe identiteit: Roma mensen van ICT.

Verhaal & Strategie Roma mensen van ICT:

Onze strategie is gebaseerd op het verbinden van kernwaarden met elkaar, wat de basis vormt van onze sterke en tijdloze Brand Identity. We hebben de belofte veranderd naar Roma ICT diensten naar Roma, mensen van ICT. Zo creëren we nadruk op het team en de cultuur en krijgen ze een sterke en tijdloze Brand Identity.

Kernwaarde 1: Professioneel
Onze mensen hebben absolute kennis. We streven elke dag naar voortdurende ontwikkeling en inzet om je de beste ICT-diensten te leveren.

Kernwaarde 2: Persoonlijk
Onze mensen zijn je vaste aanspreekpunt. We zorgen ervoor dat je tevreden bent en blijft.

Kernwaarde 3: Creatief
Onze mensen kiezen de beste oplossing bij je vraag. Zo ben je altijd up and running en kunnen je mensen altijd en overal aan het werk.

We bouwen verder met de volgende inzichten:

  • De naam Roma is afgeleid van Rob en Mark
  • Uit onderzoek van Spiegel blijkt dat dit ook ‘mens’ betekent
  • De grote kracht van Roma zijn de mensen
  • Deze professionals werken in een complex landschap
  • Ze zorgen ervoor dat systemen en mensen naadloos met elkaar samenwerken
  • Ze werken voor een vast bedrag per maand

Waar gaat het dus alleen om? Roma, mensen van ICT

Rob Raaymakers, director Strategie Merk & Communicatie

”Spiegel bouwt merken op basis cultuur en kernwaarden. Want dat maakt wat je maakt tijdloos. In dit geval stellen we de mensen centraal in de nieuwe Brand Identity van Roma, mensen van ICT.”

Concept: Roma mensen van ICT

De wereld van nu en van morgen is complex en tegelijkertijd steeds meer verbonden. Dit vraagt veel van mensen en systemen. Daarin ligt de kracht van ROMA – mensen van ICT. Zij zorgen ervoor dat systemen en mensen naadloos met elkaar samenwerken. Altijd en overal. Voor een vast bedrag per maand.

1. Wij zijn Roma Mensen van ICT.
2. Wij zijn Professionele Mensen van ICT.
3. Wij zijn Persoonlijke Mensen van ICT.
4. Wij zijn Creatieve Mensen van ICT.
5. Wij zijn Jouw mensen van ICT.

 

Design & Branding: fullservice herpositionering

We kijken naar de betekenis van kleuren op basis van de kernwaarden en dat vormt de eerste bouwsteen van het design.

Professioneel = blauw:
– staat voor betrouwbaar & structuur

Persoonlijk = oranje:
– staat voor positief denken, energie en gezellig

Creatief = paars:
– staat voor fantasie en magie

Patrick, director concept en creatie:

”We willen laten zien dat Roma een professionele en tegelijkertijd warme club is om mee te werken en voor te werken. De kleurencombinatie met een strak design en de vriendelijke avatars laten dit intern en extern zien.”

Fullservice communicatie & realisatie met Roma mensen van ICT

Onze studio gaat als de brandweer om alle communicatiemiddelen voor je waar te maken online en offline. Als totaalleverancier voor je merk, communicatie en activatie werken we voor de herpositionering met mensen uit eigen (t)huis en met onze vaste partners..

  • 1 nieuwe positionering en strategie
  • 1 set nieuwe kernwaarden
  • 1 nieuw verhaal
  • 1 logo
  • 1 pay-off: mensen van ICT
  • 1 belofte: Altijd en overal. Voor een vast bedrag per maand.
  • 10 bewegende digitale avatars van de collega’s
  • 1 nieuwe huisstijl
  • 1 pakket social media templates
  • 5 bedrijfskleding items (shirt, polo, trui, blouse, jas)
  • 1 complete branding kantoorpand buiten en binnen
  • 1 website
  • 1 Infographic
  • 1 Packaging design doos 25 jaar bestaan
  • 1 memobakje
  • 1 doosje Celebrations
  • 1 e-mailcampagne
  • 1 film 25 jaar bestaan
  • 1 pakket sponsorborden VVV Venlo
  • 1 MailChimp template
  • 1 website
  • Productie van gevraagde items
  • En deze lijst groeit elke dag verder… 😀

Resultaatgericht vóór Roma, mensen van ICT

Het team werkt op een nieuwe locatie en is razend enthousiast over de nieuwe Brand Identity. Dat stralen ze uit naar elkaar en naar hun opdrachtgevers. Dan kom je bij één van onze kernwaarden; Waarmaken. Neem gerust contact op met Rob Joosten of Mark van de Heuvel van Roma voor dit succesverhaal.

Ook resultaat met een originele Brand Identity? Kom praten.

Rob Joosten, eigenaar Roma:

“Ik ben blij dat we de stap hebben gezet om onze uitstraling te professionaliseren en onze mensen centraal te stellen. Onze echte kracht”

Mark van den Heuvel, eigenaar Roma:

“Heel fijn dat alles nu in de puntjes is geregeld. De social templates werken gemakkelijk en geven ons daar ook een professionele uitstraling”