Hoi! Wij zijn Spiegel crossmedia communicatie

Bureau voor: Branding. Communicatie. Activatie.
Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.

Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!

Ontdek meer
36
jaar maken we met plezier communicatie
35.460
originele producten hebben wij al gemaakt
15
communicatiemakers die online & offline waarmaken
503,5
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
471
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Eén aanspreekpunt voor je crossmedia communicatie!

Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van crossmedia communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel crossmedia communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Sinds 1988 maken communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.

Welke communicatie uitdagingen lossen we op?

Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.

Onze communicatie waarmakers

  1. Verbazingwekkend communicatiewerk
  2. Origineel werk door professionele communicatiemakers
  3. Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
  4. Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
  5. Meetbare communicatie resultaten

Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?

Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. In onze werkwijze brengen wij alles terug naar drie stappen. Dat geeft focus in je merk en wat belangrijk is, geeft duidelijkheid naar je doelgroepen en maakt het beter mogelijk om je beloftes waar te maken.

1. Origineel – Brand Identity

Een sterk merk heeft een eigen identiteit, waarmee je jarenlang zelf vooruit kunt. We werken met de onderstaande pakketten met kwaliteit en hoge snelheid.

A. Verhaal & Concept | B. Huisstijl | C. Binnen Reclame en Buiten Reclame | D. Promotiemiddelen | E Website | F. Digitals|

2. Waarmaken- Brand Boosters

We maken en verspreiden professionele content voor je eigen communicatiekanalen vóór een vast bedrag per maand.

A. Copy | B. Fotografie | C. Representatie | D. Social Media | E. Nieuwsberichten | F. Nieuwsbrief | G. Magazine

3. Resultaatgericht- Brand Campaign

We maken en verspreiden professionele content via betaalde communicatiekanalen en bereiken je doelgroep.

A. Merk Lancering | B. Arbeidsmarkt | C. Product | D. Gebied | E. Open Dagen | F. Guerilla

Productie materialen

Wij kunnen naar wens de productie van (unieke) materialen verzorgen via ons uitgebreide netwerk.

A. Alle Drukwerk | B. Alle Food verpakkingen | C. Alle beletteringen | D. Alle Wanden | E. Beursstands & Activaties | F. I Amsterdam Letters

Losse communicatiediensten

Behoefte aan service voor losse communicatieopdrachten? Ook daarin staan we voor je klaar. Wij hebben een eigen fotostudio, fotograven, copywriters, concept en contentmakers in eigen huis.

Copy | Fotografie | Animatie | Website | Media organisatie | Guerrilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne

Wat mogen wij voor jouw crossmedia communicatie waarmaken?
Kom praten!

Prijzenkast en communicatieprogramma’s

We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van crossmedia communicatie. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.

Prijzenkast

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten
Merk NH adviseurs

NH Adviseurs, zo kennen we vanaf nu Nieuwenhof & Hulsen. Het draaide bij hen niet meer alleen om de twee managing partners Ad van de Nieuwenhof en Peter Hulsen. Want er staat inmiddels een zeer professionele organisatie die zich bezighoudt met bedrijfskundig, bancair en belastingadvies. Dan moet je aan de slag met een nieuw, origineel verhaal en een verfrissende Brand Identity. Spiegel gaat daarbij op zoek naar de kern van je bedrijf. En dat is in 1 woord te vangen voor NH Adviseurs: eigen-wijze. Ze spreken een taal naar ons hart;).

NH Adviseurs

Verhaal & strategie: een eigen-wijze werkt!

Het is altijd leuk om in Helmond te zijn. De mensen daar hebben iets bijzonder eigenwijs. In aantal korte gesprekken zijn we met de partners Ad van de Nieuwenhof & Peter Hulsen en een aantal collega’s aan de slag gegaan met onze methode. Hoe onze methode precies werkt? Kom praten!

We gingen aan de slag
met de volgende inzichten:

  • Intern staan de mensen bekend om hun eigen-wijze benadering. Het draait niet alleen om Ad van de Nieuwenhof & Peter Hulsen, maar om alle partners en collega’s
  • N&H positioneert zich als de partner die geen genoegen neemt met standaardoplossingen
  • N&H durft het kritisch & anders te zien
  • N&H is onafhankelijk
  • N&H biedt een integrale aanpak: bancair, financieel en bedrijfskundig
  • We behouden de kleurstelling van de oorspronkelijke stijl om herkenning te houden

We gingen aan de slag
met de volgende inzichten:

  • Intern staan de mensen bekend om hun eigen-wijze benadering. Het draait niet alleen om Ad van de Nieuwenhof & Peter Hulsen, maar om alle partners en collega’s
  • N&H positioneert zich als de partner die geen genoegen neemt met standaardoplossingen
  • N&H durft het kritisch & anders te zien
  • N&H is onafhankelijk
  • N&H biedt een integrale aanpak: bancair, financieel en bedrijfskundig
  • We behouden de kleurstelling van de oorspronkelijke stijl om herkenning te houden

Rob Raaymakers, communicatiemaker

“Wij geloven in een inspirerende aanpak, waarin jij zelf jouw kern vindt. In tegenstelling tot een manipulatieve marketing strategie, waarin je de wereld anders beschrijft dan die werkelijk is. Een stok verpakt als frikandel, ziet er lekker uit, maar zorgt er nog steeds voor dat je tanden uit je mond vallen als je erin bijt. Geen plezierige ervaring.”

Concept: Kan het anders..? Wij denken van wel..!

Als alle collega’s belangrijk zijn, dan is het logisch om de namen van de oprichters uit de naam van het bedrijf te halen. Dan zoek je naar een algemene naam. Maar als adviseur draait het altijd om persoonlijk contact. De nieuwe naam werd NH Adviseurs. De combinatie van persoonlijk en team.

NH Adviseurs

Rob Raaymakers, communicatiemaker

“Wat we merkten is dat de fans van NH Adviseurs net zo gemakkelijk hun weg vinden naar de andere adviseurs binnen het team. Dat zorgt voor minder telefoontjes voor Peter en Ad en tegelijkertijd voor een nóg betere service voor hun fans.”

“Dat combineerden we met een opvallende kreet die de kern van het bedrijf neerzet: Kan het anders..? Wij denken van wel..! Bij de naam maakten we de payoff in 3 woorden: Hét kan anders. En we bedachten en maakten een origineel beeld.”

Design en branding: fullservice restyle

Yes. We hebben de kip met de gouden eieren opnieuw gevonden. Als eerste viel een kaart op de mat waarin de naamswijziging werd gecombineerd met een nieuwjaarswens. Zo zijn alle klanten en relaties op de hoogte van de nieuwe naam die we bewust in de herkenbare kleuren blauw en groen hebben gehouden. En, we maakten zelf de fotografie, waarbij we tot onze enkels in de modder tussen de koeien stonden.

Janneke Tenback, artdirector

“Ik kijk ook altijd hoe iets anders kan. Dat maakt ons werk origineel. Dus als dat is wat je wilt beloven, dan laten wij dat ook zien in het ontwerp. Bijvoorbeeld door de foto van de collega’s op hun visitekaartje op het logo te zetten.”

Fullservice communicatie & realisatie

En dan gaan we alle communicatie voor je waarmaken. Wij zijn jouw one-stop- shop en werken online en offline in eigen (t)huis. Alle ingrediënten voor goeddoordachte, originele creaties en realisaties van NH Adviseurs komen van onze hand. We gaven NH Adviseurs een nieuw, stralend gezicht:

  • 1 nieuwe naam
  • 1 nieuwe payoff
  • 1 nieuwe campagne slogan
  • 1 beeld concept
  • 1 model
  • 5 unieke campagnebeelden
  • 24 foto’s van adviseurs
  • 18 nieuwe visitekaartjes
  • 1 nieuwe huisstijl
  • 1 nieuwe website
  • 1 nieuwjaarswens
  • 5 unieke advertenties
  • 1 nieuwe logo-lichtbak op pand
  • 1 x bewegwijzering pand
  • 5000 woorden tekst

Resultaatgericht

Binnen deadline, beetje boven budget (niet onverwacht:)), ruim boven verwachting. De directie, alle NH Adviseurs en hun Fans zijn enthousiast. Er staat een stevig NH Adviseurs-merk in de markt. “Ja, ja”, zien we je denken. En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken.

Neem gerust contact op met Peter Hulsen of Ad van de Nieuwenhof van NH Adviseurs.

  1. 1 gelanceerde identiteit binnen 6 maanden
  2. Fans tevredenheid 9
  3. 43% stijging bezoekers website
  4. Daling telefoontjes Ad en Peter
  5. Stijging telefoontjes organisatie
  6. 100% enthousiaste NH Adviseurs