Hoi! Wij zijn Spiegel crossmedia communicatie

Bureau voor: Branding. Communicatie. Activatie.
Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.

Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!

Ontdek meer
35
jaar maken we met plezier communicatie
34.980
originele producten hebben wij al gemaakt
15
communicatiemakers die online & offline waarmaken
491,5
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
447
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Eén aanspreekpunt voor je crossmedia communicatie!

Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van crossmedia communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel crossmedia communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Sinds 1988 maken communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.

Welke communicatie uitdagingen lossen we op?

Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.

Onze communicatie waarmakers

  1. Verbazingwekkend communicatiewerk
  2. Origineel werk door professionele communicatiemakers
  3. Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
  4. Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
  5. Meetbare communicatie resultaten

Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?

Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. In onze werkwijze brengen wij alles terug naar drie stappen. Dat geeft focus in je merk en wat belangrijk is, geeft duidelijkheid naar je doelgroepen en maakt het beter mogelijk om je beloftes waar te maken.

1. Origineel – Brand Identity

Een sterk merk heeft een eigen identiteit, waarmee je jarenlang zelf vooruit kunt. We werken met de onderstaande pakketten met kwaliteit en hoge snelheid.

A. Verhaal & Concept | B. Huisstijl | C. Binnen Reclame en Buiten Reclame | D. Promotiemiddelen | E Website | F. Digitals|

2. Waarmaken- Brand Boosters

We maken en verspreiden professionele content voor je eigen communicatiekanalen vóór een vast bedrag per maand.

A. Copy | B. Fotografie | C. Representatie | D. Social Media | E. Nieuwsberichten | F. Nieuwsbrief | G. Magazine

3. Resultaatgericht- Brand Campaign

We maken en verspreiden professionele content via betaalde communicatiekanalen en bereiken je doelgroep.

A. Merk Lancering | B. Arbeidsmarkt | C. Product | D. Gebied | E. Open Dagen | F. Guerilla

Productie materialen

Wij kunnen naar wens de productie van (unieke) materialen verzorgen via ons uitgebreide netwerk.

A. Alle Drukwerk | B. Alle Food verpakkingen | C. Alle beletteringen | D. Alle Wanden | E. Beursstands & Activaties | F. I Amsterdam Letters

Losse communicatiediensten

Behoefte aan service voor losse communicatieopdrachten? Ook daarin staan we voor je klaar. Wij hebben een eigen fotostudio, fotograven, copywriters, concept en contentmakers in eigen huis.

Copy | Fotografie | Animatie | Website | Media organisatie | Guerrilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne

Wat mogen wij voor jouw crossmedia communicatie waarmaken?
Kom praten!

Prijzenkast en communicatieprogramma’s

We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van crossmedia communicatie. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.

Prijzenkast

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten

Kaak Group is een familiebedrijf dat industriële broodbakmachines levert over de hele wereld. In 100 jaar tijd is het uitgegroeid tot marktleider in verschillende delen van de wereld. Het bedrijf heeft 12 vestigingen in verschillende landen. De grote vraag aan Spiegel Crossmedia Communicatie was: wat is de toegevoegde waarde van deze afzonderlijke labels? Met onze 100% interactieve strategische sessie gingen we aan de slag met de Franse, Duitse, Italiaanse en Nederlandse directeuren. Het werd een mooie reis. In twee stappen werkten we toe naar ONE Kaak en in afwachting van goedkeuring om Royal Kaak te worden. Als architect hebben we de Brand Identity gecreëerd en de 12 labels van Kaak Group getransformeerd naar Royal Kaak. De Brand Identity kreeg een koninklijk logo, beeld en huisstijl 🙂.

 

Spiegel crossmedia communicatie Royal Kaak

Verhaal & Strategie voor Royal Kaak:

We beginnen met onze eigen, 100% originele interactieve sessies in het Cultuurcentrum in Deurne. In acht oefeningen transformeren we experts op het gebied van broodbakmachinelijnen tot nieuwe merkambassadeurs. Vervolgens neme we interviews af bij zowel klanten als leveranciers om een 360-gradenbeeld te verkrijgen. Voor de kernwaarden hanteren we originaliteit en logica door ze alle drie met een ‘C’ te laten beginnen: Create (Why), Control (How), Care (What).

Kernwaarde 1 is Create: we creëren innovaties in de bakkerij wereld
Als Royal Kaak zijn we voorlopers in onze markt. Vanaf onze oorsprong doen we alles aan om innovaties te creëren in het leven van bakkers over de hele wereld. We omarmen innovatie enthousiast, moedigen het aan en stimuleren het. Onze innovatie richt zich op onze passie om heerlijk bakkerijvoedsel te bakken en het leven van bakkers gemakkelijker te maken.

Kernwaarde 2 is Control: we leveren constante kwaliteit
Als Royal Kaak zijn we je one-stop-shop. We faciliteren elk mogelijk aspect voor de productie van  heerlijke bakkerijvoedsel. Samen, hebben we controle over het volledige proces. Ons doel is om het proces verder te verbeteren en te optimaliseren. We leren van data en van bakkers op een proactieve manier.

Kernwaarde 3 is Care: we willen happy bakkers
Als Royal Kaak zijn we geen doorsnee bedrijf, bieden geen doorsnee diensten aan en we willen niet dat onze mensen doorsnee zijn. We verwachten van elke collega dat ze zich inzetten voor betere service. Het leveren van uitstekende service resulteert in happy bakkers. We omarmen zorg voor een betere kwaliteit van service, zowel intern met collega’s als extern met onze klanten, partners en investeerders.

We bouwen verder met de volgende inzichten:

  • De labels vertegenwoordigen met name historisch waarde
  • Bij de bedrijfsstrategie past 1 sterk merk: service vanuit 1 plek
  • Speerpunt is kwaliteit van de lijnen en machines
  • Als bakker wil je niet per definitie de hoogste kwaliteit maken, dan heb je ook een hoge kostprijs
  • In communicatie is Kaak veel belangrijker geworden
  • Het bedrijf wordt nationaal en internationaal erkend
  • Bestaat meer dan 100 jaar

Waar gaat het echt om? Als je wilt acteren als 1 speler, die van Silo tot Truck kan helpen en die een grootse uitstraling heeft…laten we dan een aanvraag indienen om Royal Kaak te worden. Eén sterk, koninklijk merk met focus op groot, rijke traditie, geloofwaardigheid, familie en betrouwbaarheid. Een merk waar je intern en extern bij wilt horen.

Rob Raaymakers, director Strategie Merk & Communicatie

“Spiegel bouwt merken op vanuit cultuur en kernwaarden. Want dat is tijdloos. Als je kijkt naar de historie, de diversiteit, de kracht van de mensen in en om het bedrijf, dan past daarin het merkstempel Royal Kaak. De kernwaarden helpen daarin om het bedrijf te stroomlijnen voor de toekomst. Het waren fantastische sessies, waarin je kon voelen dat het klaar was voor verandering. Het werd uiteindelijk Royal Kaak. Een geweldige eer om onderdeel te mogen zijn van deze merkreis.”

Concept: Every day is a new day to bake better

We are Royal Kaak. Since 1890, our passion has been to pioneer innovations in the bakery industry, striving to simplify the lives of bakers. Collaborating with bakers worldwide, our aim is to ensure everyone can savor delectable bakery delights. Our objective is to oversee the entire process, ensuring unwavering quality. This commitment extends to our people, customers, partners, investors, technology, and equipment.

“Let’s collaborate to enhance the enjoyment of delightful bakery treats together.”

Design & Branding: fullservice restyle voor Royal Kaak

Voor ons is de basis van het concept dat de het merk Royal Kaak de volgende associaties op moet roepen:

  • Innovatie, elke dag beter willen worden, tegelijkertijd de ambitie te hebben om beter te zijn dan iedereen in de markt
  • Groot en toch servicegericht
  • Professioneel en tegelijkertijd warm
  • Marktleider en one stop shop

In het merkbeeld laten we dat zien door mensen in beeld te brengen die genieten van het product, tegelijkertijd geven we het herkenbare blauw een upgrade en verrijken dit met het geel van graan om warmte toe te voegen. Het proces gieten we in een gele flow, om de smoothness van Kaak te laten zien als totaal leverancier. Welkom in de Brand Identity van Royal Kaak.

Patrick Wijn, director Concept en Creatie

“Als je praat over een groot, koninklijk merk, dan zoek je in de nieuwe stijl naar de balans met vriendelijkheid. Dat vond ons team door de toevoeging van geel en de mensen in de achtergrond. Omdat je praat over bakkerijlijnen konden we het proces letterlijk met elkaar verbinden in een gele lijn. De pijl van Royal Kaak komt voor uit de essentie van het bedrijf: elke dag een stapje beter, we gaan dus door en vooruit.”

Fullservice communicatie & realisatie met Royal Kaak

 

En alles alle ingrediënten samen komen dan heb je een Brand Identity voor Royal Kaak die klaar is voor de toekomst. Als totaal voor je merk leverancier werken we voor de herpositionering met mensen uit eigen (t)huis. Uiteindelijk maakten wij:

  • 1 nieuwe positionering
  • 1 set nieuwe kernwaarden
  • 1 nieuw verhaal
  • 3 Brand Visuals
  • 1 belofte/tagline Slogan
  • 1 complete huisstijl

Resultaatgericht vóór Royal Kaak

De trots van het succes om na jarenlang werken met 12 verschillende merken en dan door te groeien naar 1 koninklijk merk Royal Kaak is niet met woorden te vangen, maar wel in een video. Neem gerust contact op met Aart-Jan Hartman of Lodewijk Ter Borg van Royal Kaak.

Aart Jan Hartman, CCO Royal Kaak:
“Spiegel heeft ons uitstekend begeleidt in het proces van deze grote verandering. Ik ben ontzettend blij dat het is gelukt om om van 12 losse merken 1 sterk merk te maken en dat we samen met de neus dezelfde richting opgaan.”

Job Pyrek, Area Sales manager Royal Kaak:
“De strategie sessies in het Cultuur Centrum waren alleen al een geweldige ervaring. Bijzonder om deelgenoot te mogen zijn van dit traject.”

Bart Galjaard, Commercial manager Royal Kaak:
“Er is echt heel goed nagedacht door Spiegel over onze positie vanuit marketing. Ik zie de toekomst met nog meer vertrouwen tegemoet.”