Hoi! Wij zijn Spiegel creative powerhouse van het zuiden

Let’s maximize your impact

We combineren ambitie met strategie en creativiteit in een praktisch plan voor je merk en campagne.

1. Merk-kracht™ maakt je geloofwaardig

Cultuur. Echte beelden. Huisstijl. Binnen- en buiten reclame. Promotiemiddelen. Socials. Website

2. Campagne-kracht™ maakt je publiek wakker

Concept. Radiospots. Social video’s. Advertenties. Billboards. Magazine.

3. Regel-kracht™ maakt alles voor je mogelijk

Creatie. Plan. Media. Planning. Productie. Slim. Vooruit.

Ontdek meer
36
jaar maken we met plezier communicatie
36.280
originele producten hebben wij al gemaakt
13
communicatiemakers die online & offline waarmaken
524
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
512
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Prijzenpracht

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Meta | Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten
Merk Modexpress

Let’s maximize your impact
Modexpress. In de jaren 80 & 90 een zeer bekend bedrijf. Het hield zich bezig met de logistiek rondom een specifiek product: mode. In 1996 werd er een nieuw bedrijf opgericht: Fashion Wheels, in de geest van Modexpress, en later veranderde in CB-Fashion. Om haar onafhankelijkheid en nieuwe koers wereldkundig te maken werd Spiegel de vraag gesteld: hoe pak je dit aan? Mode, fashion, dynamiek, een hoge ambitie én de middelen om dit waar te maken vanuit nieuwe merk-krach™.
Drive ambition together

Spiegel case - Modexpress

Verhaal & strategie: we are global

We keken samen naar het nu en naar de toekomst. We ontdekten wat we moeten veranderen. De logistieke wereld rent vooruit en zo ook de directie. We pasten ons aan en planden daarom korte sessies. Flexibel, toch?

We gingen snel vooruit en
bouwden de volgende inzichten:

  • We houden vast aan fashion en breiden dit uit met lifestyle
  • Onze habitat wordt…de wereld
  • De nieuwe voertaal wordt Engels
  • Het productportfolio wordt uitgebreid
  • Onze manier van werken dichtbij en snel
  • Het oorspronkelijke logo is te verouderd
  • We gaan de verwachtingen van klanten overtreffen
  • We staan voor top kwaliteit in het proces en waarmaken
  • De nieuwe kernwaarden: Entrepeneurial, Innovation, United, Proactive

Introductie

Concept: Global Fashion Fulfilment

Modexpress onderscheidt zich doordat ze de complete keten voor transport en distributie van alle artikelen die te maken hebben met mode over de hele wereld verzorgen. Dat vingen we in 3 woorden.

Rob Raaymakers, communicatieadviseur

“Dat is één van mijn geluksmomenten. Deze inzichten bouwen en transformeren tot in 1 nieuwe brand belofte: Global Fashion Fulfilment”

Modexpress

Design & Branding

Om ervoor te zorgen dat iedereen aan boord bleef, organiseerden we verschillende korte sessies. Daarin achterhaalden we welk gezicht het nieuwe Modexpress gaat krijgen. We horen je denken: “hoe dan?” We presenteerden verschillende stijlen in de vorm van moodboards op basis van de inzichten. Daarop vroegen we welke associaties alle originele creaties oproepen en niet welke je het mooiste vindt. Want zoals je weet over smaak valt te…

Modexpress overview

Janneke Tenback, artdirector
“We wilden dynamiek, modern & innovatief als associaties
oproepen voor de nieuwe stijl van Modexpress.
Ik ben blij dat dit is gelukt”

Fullservice communicatie & Realisatie

Ok, het begint dus met the big idea en jouw identiteit op basis van de insights. En dan? Dan word je als klant compleet verrast. Wij zijn jouw one-stop-shop en werken online en offline in eigen huis. Het ingrediënt voor goeddoordachte, originele creatie en realisatie. We regelen alle voor je op het gebied van communicatie.

Patrick Wijn, teammanager studio

“Ik zag de stoom uit de oren komen bij ons team.
Creatie is inspiratie, maar ook transpiratie.
Het blijft vooral een stukje magie.”

We geven het merk Modexpress een gezicht, met:

  • 17 corporate & product foto’s
  • 6 management foto’s
  • 2 product video’s
  • 1 introductie animatie
  • 4000 Words
  • 40 creatives
  • 1 State of art website

Wil je echt alles weten over deze reis en zien wat de reis heeft opgeleverd?
Check out het BrandBook of kom praten om jouw reis te bespreken.

Resultaatgericht

Binnen deadline, binnen budget, boven verwachting. Iedereen kijkt naar Modexpress. “Ja, ja”, zien we je denken. En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarde: waarmaken.

Neem gerust contact op met CEO Mark Fransen of laat ons jou de statistieken zien:

  1. Piek in telefoontjes en websitebezoeken door lanceringscampagne
  2. Hoge open en click aantallen in digitale nieuwsbrief door animatie
  3. Structurele stijging website bezoek van 35% door zoekmachineoptimalisatie
  4. Bouncepercentage van >60% naar <35% door attractieve content
  5. Sessieduur van 1m 34s naar 2m 12s door slimme navigatie.

Check this out