1
enthousiaste veiligheidscoördinator
Hoi! Wij zijn Spiegel creative powerhouse van het zuiden
Let’s maximize your impact
We combineren ambitie met strategie en creativiteit in een praktisch plan voor je merk en campagne.
1. Merk-kracht™ maakt je geloofwaardig
Cultuur. Echte beelden. Huisstijl. Binnen- en buiten reclame. Promotiemiddelen. Socials. Website
2. Campagne-kracht™ maakt je publiek wakker
Concept. Radiospots. Social video’s. Advertenties. Billboards. Magazine.
3. Regel-kracht™ maakt alles voor je mogelijk
Creatie. Plan. Media. Planning. Productie. Slim. Vooruit.
Prijzenpracht
Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)
Online skills
WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO
Social media
Meta | Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok
Oogstrelend design
Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Campagne: Voor een Veilig Venlo
Let’s maximize your impact
Elke 4 jaar maakt de gemeente Venlo een plan voor de veiligheid van haar burgers. Er werd altijd veel tijd gestoken in het maken van dit plan, maar zoals veel plannen belandde deze daarna in een bureaula. Doodzonde van de tijd, energie, betrokkenheid en zichtbaarheid. En dan zijn er nog een aantal schietincidenten waardoor de gemeente direct moet acteren. We maakten een origineel en begrijpelijk verhaal van het complexe veiligheidsvraagstuk. Eentje waar je mond van openvalt door de prachtige beelden, scherpe en duidelijke teksten en waar je lekker doorheen klikt. Een mooi voorbeeld van een andere manier om campagne-kracht™ op te zetten. Wij gaan voor een Veilig Venlo



Verhaal & Strategie: een proactieve indruk werkt!
Al eerder maakten wij een online interactieve infographic voor Trendsportal op het gebied van slimme mobiliteit. Nu moesten we in no time een nieuw kunststukje uithalen. Zelden hebben we zo´n korte deadline gekregen voor zo´n grote opdracht. Er stond nog geen letter op papier en om dan een interactieve infographic te maken in 4 weken. Dat werd pizza´s eten in de avond en nachtelijke mailwisseling met onze gedreven veiligheidscoördinator Karen Lommen. Alles om het verhaal over veiligheid in de Gemeente Venlo te kunnen maken. Handson werd het motto met de volgende inzichten en ideeën:
- Het draait om jezelf veilig voelen (subjectief)
- Maar ook om veilig zijn (objectief)
- We ontwikkelen een website, zonder de noodzaak om deze te bouwen op korte termijn, vanwege de deadline!
- Cruciaal zijn verschillende informatielagen
- Burgemeesters en wethouders moeten hun weg kunnen vinden, maar op lange termijn ook de burgers
- We sluiten graag aan bij de campagne “Venlo-verwelkomt in stijl”
- We gaan voor een proactieve indruk

Concept: Voor veiligheid in de gemeente Venlo
Communicatie met een hoge urgentie heeft vaak een spanning in zich. In dit geval die tussen de pleger, de handhaver en jij als burger die zich veilig wil voelen. Dit pakten we samen in een mooi logo Veilig Venlo en een waanzinnig beeld dat al deze spanning in 1 keer vangt. Bij het zien voel je direct de veiligheid die de Gemeente Venlo wenst.
Rob Raaymakers, communicatieadviseur
“Als je het hebt over een visie dan ben je aan het ontwikkelen. De urgentie is hoog en actie is noodzakelijk.
Daarom zijn alle teksten actief, kort en bondig geschreven. Wij zorgen voor een veilig Venlo.”

Design en branding: Interactieve Infographic & beeldproducties
Het ontwerp van de Infographic is strak, helder en zeer fris. Alles om ervoor te zorgen dat jij je veilig voelt. Tegelijkertijd barst het ontwerp bijna uit haar voegen van de spanning. De 3 voornaamste thema’s zijn in cirkels vormgegeven met een specifieke, opvallende kleur, zodat jij je weg vindt in de Infographic.
Ook in de beeldproducties bedachten we modellen die de spanning per thema laten zien:
- Een type Pablo Escobar bij ondermijnende criminaliteit
- Typetje Jesse Pinkman (serie Breaking Bad, 2008-2011) bij adresgerelateerde problematiek
- Typische hangjongeren (film Kids, 1995) bij veiligheid en zorg

Fullservice communicatie & realisatie
De volgende communicatiemiddelen werden in eigen huis gerealiseerd en geregeld:
- 1 interactieve infographic van A tot Z
- 1 logo voor Veilig Venlo
- 1 communicatiebelofte
- 140 unieke pagina’s
- 15.000 woorden aan copy
- 4 fotoproducties
Weten wat we jou kunnen voorspiegelen? Maak een afspraak!
Patrick Wijn, grafisch ontwerper/ user interface designer
“De uitdaging was om 3 werelden te creëren, die toch samen in 1 wereld zijn.
Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat je gemakkelijk je weg vindt.”
Alles samen in 1 verhaal


Resultaatgericht
Binnen deadline, binnen budget, ruim boven verwachting. Burgemeester, wethouders en ambtenaren zijn enthousiast. “Ja, ja”, zien we je denken. En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken.
Karen Lommen, veiligheidscoördinator Gemeente Venlo
“Vernieuwend, meedenkend, goed luisterend en hard werkend.. een super fijne samenwerking met een top resultaat! Chapeau Spiegel!”
Neem gerust contact op met veiligheidscoördinator Karen Lommen of burgemeester Antoin Scholten van de Gemeente Venlo.
- 1 enthousiaste veiligheidscoördinator
- 1 enthousiaste burgemeester
- 1 enthousiaste teamleider
- 100% enthousiaste ambtenaren
- 100% voorbeeld van veranderende overheidscommunicatie