6x
landelijke free publicity
Hoi! Wij zijn Spiegel crossmedia communicatie
Bureau voor: Branding. Communicatie. Activatie.
Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.
Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!
Eén aanspreekpunt voor je crossmedia communicatie!
Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van crossmedia communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel crossmedia communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Sinds 1988 maken communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.
Welke communicatie uitdagingen lossen we op?
Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.
Onze communicatie waarmakers
- Verbazingwekkend communicatiewerk
- Origineel werk door professionele communicatiemakers
- Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
- Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
- Meetbare communicatie resultaten
Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?
Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. In onze werkwijze brengen wij alles terug naar drie stappen. Dat geeft focus in je merk en wat belangrijk is, geeft duidelijkheid naar je doelgroepen en maakt het beter mogelijk om je beloftes waar te maken.
1. Origineel – Brand Identity
Een sterk merk heeft een eigen identiteit, waarmee je jarenlang zelf vooruit kunt. We werken met de onderstaande pakketten met kwaliteit en hoge snelheid.
A. Verhaal & Concept | B. Huisstijl | C. Binnen Reclame en Buiten Reclame | D. Promotiemiddelen | E Website | F. Digitals|
2. Waarmaken- Brand Boosters
We maken en verspreiden professionele content voor je eigen communicatiekanalen vóór een vast bedrag per maand.
A. Copy | B. Fotografie | C. Representatie | D. Social Media | E. Nieuwsberichten | F. Nieuwsbrief | G. Magazine
3. Resultaatgericht- Brand Campaign
We maken en verspreiden professionele content via betaalde communicatiekanalen en bereiken je doelgroep.
A. Merk Lancering | B. Arbeidsmarkt | C. Product | D. Gebied | E. Open Dagen | F. Guerilla
Productie materialen
Wij kunnen naar wens de productie van (unieke) materialen verzorgen via ons uitgebreide netwerk.
A. Alle Drukwerk | B. Alle Food verpakkingen | C. Alle beletteringen | D. Alle Wanden | E. Beursstands & Activaties | F. I Amsterdam Letters
Losse communicatiediensten
Behoefte aan service voor losse communicatieopdrachten? Ook daarin staan we voor je klaar. Wij hebben een eigen fotostudio, fotograven, copywriters, concept en contentmakers in eigen huis.
Copy | Fotografie | Animatie | Website | Media organisatie | Guerrilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne
Wat mogen wij voor jouw crossmedia communicatie waarmaken?
Kom praten!
Prijzenkast en communicatieprogramma’s
We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van crossmedia communicatie. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.
Prijzenkast
Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)
Online skills
WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO
Social media
Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok
Oogstrelend design
Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects
Geefboerentoekomst.nl
Onze boeren van Nederland voelen zich bedreigd! Deze nieuwe landelijke publiekscampagne mochten we ontwikkelen om aandacht te vragen van onze Nederlandse bevolking voor de situatie van onze boeren. Hun situatie nu hangt zeer nauw samen met de onzekerheid over de herkomst van ons eten in 2030. Door de stikstofplannen van onze regering staat het voortbestaan van boeren en tuinders in Nederland op het spel. Wij pakten het probleem van deze wereld samen in 1 woord: Bedreigd! Zoals helaas geldt voor vele dieren, zoals de zeeschildpad, gorilla’s en reuzenpanda is de toekomst van Nederlandse boeren, het ei, de melk, vlees, wortels en aardappels onzeker. Onze Nederlandse Big Five wordt helaas met uitsterven bedreigd. In no time maakten we deze fantastische campagne samen mét een sterk team van diverse opdrachtgevers uit de sector. Samen zijn we on fire en maakten geefboerentoekomst.nl:).
Luister radiocommercial Burgers
Luister radiocommercial Ei
Luister radiocommercial Melk
Luister radiocommercial Tagon
Luister alle radiocommercials
Verhaal & Strategie geefboerentoekomst:
We hebben met het kernteam van de opdrachtgevers al eerste een open sessie gedaan op een mooie maandagmiddag in juni. Die donderdag waren er 13 conceptideeën gereed. We presenteren deze in ons Brand Campaign Thermometer, waarmee we op basis van verschillende criteria een beter onderbouwde keuze kunnen voorleggen. Op vrijdag presenteerden we 3 uitgewerkte concepten aan het totale team. Er staan een aantal kerngedachtes in de strategie bovenaan.
- We gaan voor een sympathiek: de boeren zijn boos, maar zien wel een toekomst
- Het stikstofprobleem is niet alleen het probleem van de boeren: het is van iedereen
- We zitten op eenheid en saamhorigheid: eten uit Nederland en onze Nederlandse boeren
- Het lokale aspect is belangrijk: geen afhankelijkheid van het buitenland voor ons eten
- We kunnen onze Nederlandse boeren niet in de kou laten staan: #laatdeboernietstikken
- We zullen burgers bewust moeten maken door te werken met voedsel: zo komen we dichtbij
- We gaan voor een toekomst, maar maken nu een sterk statement met stopkracht: Bedreigd!
- We gaan voor een groeiende campagne: meer initiatiefnemers zullen aansluiten
- We willen door tot aan de Provinciale Staten Verkiezingen: we zullen seriematig moeten werken
- We maakten de helden boer, ei, melk, vlees, aardappel, wortel en kunnen zo oneindig door
- We gaan variëren in copy om zo een ware-out effect van de campagne te voorkomen
Rob Raaymakers, director Strategie Merk & Communicatie
“We moeten weten waar we beginnen, vanuit wanhoop, en we willen naar een gezonde situatie waar onze Nederlandse boeren toekomst voor hun gezin, bedrijf en eerlijk eten uit Nederland zien. Dat is het haakje om onze boeren te verbinden met onze burgers, waarbij we als gemeenschappelijke deler hebben, dat we allemaal graag zien dat onze overheid luistert en er voor ons is in plaats van een gevoel van wantrouwen opwekt met de houding dat de overheid overal tegen is.”
Concept: Ons eten uit Nederland en onze boeren worden met uitsterven bedreigd!
Als je een goede campagne voert, dan moet je een statement maken met Stopkracht. Door onze boeren en eten uit Nederland te koppelen met het bedreigde gevoel van dieren, zorgen we voor herkenning. Dit geeft ons een vliegende start. Voor ons zijn boeren, het ei, de melk, het vlees, de koe, de kip, de wortel en de aardappel onlosmakelijk verbonden met Nederland. In zekere zin is deze campagne dus juist een ode aan oer-Hollandse producten en mogen we net zo trots zijn op onze koe als Egypte is op haar kamelen. Deze rijkdom in Nederland wil je juist beschermen. We doen een beroep op de trots van Nederland en op onze onafhankelijkheid #laatdeboernietstikken en geefboerentoekomst.nl.
Design & Branding voor geefboerentoekomst:
In deze campagne maken we gebruik van een zeer minimalistische stijl, omdat we uiting willen geven aan de wanhoop van de Nederlandse producten en boeren. We kiezen er bewust voor om van alle helden in de campagne vrijstaand te plaatsen en als eenling. De uitzondering zijn de laarzen die de boeren symboliseren. Daarin laten we ook lege kinderlaarzen zien, want het kroost van onze boeren heeft ook geen toekomst met de richting van het vastgestelde stikstofbeleid.
In typografie kiezen we voor een grove letter als tegenhanger van de minimalistische stijl, die perfect uiting geeft aan het woord BEDREIGD! We willen wel dat onze bevolking supporter wordt van Nederlands eten en van onze boeren en daarom kiezen we voor rood als duidelijke actie communicatie. De zakdoek actie roept veel sympathie op en daar haken we slim op in. We voegen een Nederlands vlaggetje toe aan de zakdoek voor saamhorigheid.
Janneke Tenback, art Director:
“De grote toegevoegde waarde van het design is de eenvoud ervan. Omdat wij niet voor 1 vaste branche werken kunnen wij ons voor elke campagne verplaatsen in de ontvangers van de boodschap. Daarin voeren we met de opdrachtgevers discussies op het scherpst van de snede. Zij zagen graag in eerste instantie echte boeren in beeld. Voor ons een cliché. Ik ben blij met de laarzen als symbool voor de boeren. De rouwheid ervan doet pijn en dat is nodig voor de eerste stap in bewustwording. Het is onderscheidend ten opzicht van alle andere standaard beelden met boeren erop. Wij moeten opvallen met stopkracht.”
Fullservice communicatie & realisatie met geefboerentoekomst
En dan gaan we alle communicatiemiddelen voor je waarmaken online en offline. Als totaal voor je merk leverancier werken we met mensen uit eigen (t)huis en met mensen die als partner aan Spiegel zijn verbonden. We werken samen met onze vaste radiostudio Studio Make voor een eigen sound design voor de radiospots en met onze partner 101 media voor de bouw van de campagnewebsite. Uiteindelijk realiseerden wij een fantastische geefboerentoekomst.nl campagne met de volgende middelen:
- 13 concepten
- 3 x schetsmatige uitwerking van de concepten
- 1 x echte realisatie van Campagne Bedreigd
- 1 x campagne story
- 6 x realisatie van de Helden (boer, ei, melk, vlees, aardappel, wortel)
- 1 x realisatie campagnewebsite
- 6 x design actie stickers
- 6 x realisatie Radiospots inclusief mediadeal met radio 538 en radio 10
- 1 x realisatie Ringtone
- 35 x realisatie HTML 5 banners
- 20 x realisatie social post
- 1 x realisatie campagne leaflet
- 1 x realisatie wervingsleaflet initiatiefnemers
- 1 x realisatie crossmedia plan
Resultaatgericht vóór geefboerentoekomst
Als resultaatgericht Branding Bureau willen we op elk moment inzicht in de prestatie van onze gezamenlijk campagne. Daarom lanceren we een real-time dashboard met het online marketing Team van ZLTO, waar we elke dag de statistieken op zien groeien. Coöperatie Voergroep Zuid, Vitelia, Fransen Gerrits, ZLTO zijn de eerste razend enthousiaste initiatiefnemers. Samen zorgen we voor rumoer, dialoog, bewustwording en vóór aansluiting van nieuwe initiatiefnemers. En dat razendsnel. We zijn 20 juni begonnen en ons lopende vuurtje zorgde voor livegang van de radiospots op 15 augustus op radio 538 en radio 10. “Ja, ja” horen we je denken. En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken. Kom je ook praten over een nieuwe Brand Campaign voor jouw merk?
Klantrapport
Mathee Kamp, coöperatie Voergroep Zuid:
“Ik heb bewust voor Spiegel gekozen, omdat ze niet vast voor onze branche werken en ik vertrouwen heb in de mensen die er werken. Toch was ik verrast met 13 concepten en de snelheid, waarmee ze met ons alles in werking hebben gezet om deze campagne te bedenken en live te krijgen, vlak voor de zomervakantie. Dat is goed gelukt.”
Heleen van Pol, ZLTO:
“Het team van Spiegel heeft zich flexibel opgesteld en daardoor hebben we in zeer korte tijd mooi middelen mogen ontvangen. Ik kijk ontzettend uit om de eerste feitelijke data te analyseren.”
Hans Sijbers, Vitelia:
“Rob en zijn team hebben keihard met onze eigen werkgroep gewerkt om deze campagne nog voor de zomervakantie te lanceren. We vullen elkaar goed aan.”
Marjon van Asseldonk, FransenGerrits:
“In het verleden heb ik met Spiegel gewerkt via Brands en ik vind het heel leuk om nu weer met ze te kunnen werken. Samen hebben we een super mooi resultaat neergezet.”
Silske de Goeij, ZLTO:
“Wij zijn voor de toekomst van boeren. Ik ben blij dat we met de werkgroep deze publiekscampagne neer hebben kunnen zetten. Steun Nederlands eten op geefboerentoekomst.nl en op de Socials met #laatdeboernietstikken”