Hoi! Wij zijn Spiegel creative powerhouse van het zuiden

Let’s maximize your impact

We combineren ambitie met strategie en creativiteit in een praktisch plan voor je merk en campagne.

1. Merk-kracht™ maakt je geloofwaardig

Cultuur. Echte beelden. Huisstijl. Binnen- en buiten reclame. Promotiemiddelen. Socials. Website

2. Campagne-kracht™ maakt je publiek wakker

Concept. Radiospots. Social video’s. Advertenties. Billboards. Magazine.

3. Regel-kracht™ maakt alles voor je mogelijk

Creatie. Plan. Media. Planning. Productie. Slim. Vooruit.

Ontdek meer
37
jaar maken we met plezier communicatie
36.440
originele producten hebben wij al gemaakt
13
communicatiemakers die online & offline waarmaken
528
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
520
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Prijzenpracht

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Meta | Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten
Merk Amice

Let’s maximize your impact
Ooit gedacht dat je kunt bijdragen aan een betere wereld door te genieten van overheerlijke snacks? Spiegel crossmedia communicatie is gevraagd een milieubewust snackmerk te ontwikkelen. Een snackmerk dat een deel van haar omzet doneert aan goede doelen én haar producten volledig CO2-neutraal produceert. Wat voor dit merk net zo belangrijk is als de bijdrage aan een betere wereld, zijn de hoogwaardige ingrediënten en overheerlijke smaken. Dankzij onze 100% originele methode bedachten en maakten we een nieuwe snackmerk vanuit merk-kracht™ , een logo, de productnaam, we maakten de productverpakking en we lanceerden in no-time een website. Amice voor vriendschap gemaakt.

Amice - Spiegel crossmedia communicatie

Verhaal & Strategie Amice food

Één ding staat vast; hoogwaardige ingrediënten, overheerlijke smaken én bijdragen aan een betere wereld zijn het allerbelangrijkst. Er moet een snackmerk gelanceerd worden waar iedereen van kan genieten; gezellig met je vrienden tijdens een feestje, tijdens de borrel met je collega’s, maar óók de minderbedeelden in onze wereld. Om dit alles waar te maken, formuleerden we de volgende strategische uitgangspunten voor communicatie:

  • We zijn een sociaal, premium snackmerk
  • We staan voor hoogwaardige ingrediënten en overheerlijke smaken
  • De hoge kwaliteit moet direct opvallen
  • We dragen bij aan een betere wereld
  • We zijn er voor iedereen
  • We zijn een internationaal merk
  • We willen ons op een originele manier in de markt zetten

Concept: Voor vriendschap gemaakt

Een snack gemaakt voor jou en je vrienden zodat je samen kunt genieten van overheerlijke smaken, en dáármee creëren we een betere wereld voor iedereen. Vriendschap is dus het startpunt van de reis… laten we daar beginnen! Het nieuwe snackmerk wordt initieel geïntroduceerd in de Belgische en Franse markt, wellicht kunnen we daar iets mee; ami, amie, amitiés, amica, amici… Amice! Het klinkt vriendelijk en zachtaardig, het is afgeleid van het Franse woord ‘vriend’, het heeft een internationaal karakter én door dit alles spreekt het een brede doelgroep aan… iedereen! Amice, dat móet de merknaam zijn! Amice, voor vriendschap gemaakt.

Rob Raaymakers, communicatiemaker strategie en concept

“Bijdragen aan een betere wereld geeft mij veel voldoening. Als dat ook nog eens gerealiseerd wordt met een overheerlijk product in een oogstrelend design… een geluksmoment! Blij dat we konden bouwen aan zo’n mooi merk.”

Design & Branding Amice food

Amice staat voor vriendschap, daarom kiezen we voor ronde, zachte vormen in het logo. De letter ‘a’ is tevens zo ontworpen dat het op meerdere toepasselijke wijzen gebruikt kan worden, namelijk als hartje, plantenblad en met een kleine aanpassing als de letter ‘v’ van vegetarisch. Voor de productverpakking gebruiken we warme kleuren en laten we lachende mensen zien, om een gezellige en vriendschappelijke setting te creëren. Verder staat Amice voor hoge kwaliteit en dát moet direct bij de consument opvallen. Het product krijgt daarom een prominente plek op de verpakking, zodat het nóg beter uitkomt. Voor het logo is gekozen voor de tijdloze en hippe kleurencombinatie zwart-wit, wat de vooruitstrevendheid van het merk weerspiegelt.

Amice - Spiegel crossmedia communicatie

Patrick Wijn, communicatiemaker branddesign

“De combinatie van hoge kwaliteit en vriendschap zijn mooi doorvertaald in de stijl van Amice.”

Amice - Spiegel crossmedia communicatie

Fullservice communicatie & realisatie met Amice Food

 

Vanuit de visie om een sociaal, premium snackmerk op de markt te brengen, bedachten we Amice. Vanuit ons fullservice communicatiebureau in hartje Deurne, werden de volgende overtuigende communicatieproducten voor Amice gerealiseerd:

  • 1 verhaal
  • 1 merknaam
  • 3 kernwaarden
  • 1 logo
  • 1 productnaam
  • 1 productverpakking
  • 1 website
  • 1 ‘CO2-neutraal’ logo
  • 1 ‘We share we care’ logo
  • 1 vrachtwagenbelettering

 

Weten wat we jou kunnen voorspiegelen? Maak een afspraak!

Amice - Spiegel crossmedia communicatie

Resultaatgericht vóór Amice food

In no-time gerealiseerd en gelanceerd. Iedereen is enthousiast én overtuigd! En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken.

  • 100% originele methode
  • Lancering nieuw internationaal merk
  • Lancering nieuw product

Klantrapport

Product Marketing Manager/ Regional Marketing:

“Ik ben positief verrast door de professionele en vernieuwende aanpak. Onvoorstelbaar dat we de lancering zó snel hebben waargemaakt.”

Origineel

Waarmaken

Resultaatgericht