• Website Coldservice is nú wereldtop
  • Website Coldservice is nú wereldtop
  • Website Coldservice is nú wereldtop

Coldservice is nú wereldtop

Website

In de voedingsmiddelenindustrie is jouw reputatie van het allergrootste belang. Coldservice is een innovatief vrieshuis dat ervoor zorgt dat jouw producten in topconditie bewaard worden en op de plaats van bestemming aankomen. De site was niet in topconditie: verouderd en niet altijd online. De simpele vraag aan Spiegel was: Hoe zorgen wij ervoor dat onze website ook in topconditie komt?

Een vernieuwend website idee

Coldservice loopt voor op het gebied van innovatie in haar sector. Dat wilden we ook in de nieuwe site laten zien. Waar traditionele sites gebruik maken van een scroll, bedachten we een website die zich op jouw computer in 1 scherm afspeelt.

Rob Raaymakers, communicatieadvsieur: “Het idee achter de nieuwe website is dat je niet kan scrollen. No scroll!”

Voorop lopen

Ook vonden we dat de site moest laden op basis van jouw locatie. Coldservice groeit immers zo hard, dat er meerdere vestigingen als paddenstoelen uit de grond schieten. Dan is het voor jou als bezoeker super handig om meteen de verschillende diensten op de dichtstbijzijnde locatie te kunnen zien.

Tim Joosten, developer: “Door middel van State of the art GPS-tracking toont de website de locatie bij jou in de buurt.”

Bijzondere vliegkunsten

Een bijzonder kunststukje werd het logo. Want wat wil je als bedrijf? Je wilt werken aan je naamsbekendheid. Als bezoeker wil je direct weten van wie de pagina die je bezoekt is. Daarom laten wij de ijsvogel uit het logo door de site vliegen…

Karlijn Engels, multimedia specialist: “Op een opvallende manier trekken wij de aandacht voor de naam Coldservice. WOW. Er vliegt een ijsvogel door de site.”

De website leeft en beweegt

En om extra aandacht te vragen voor de diensten van Coldservice, zijn ook alle producten vormgegeven. Je raadt het al…deze bewegen ook! Nu vraag je jezelf misschien af. Dit wordt toch veel te druk? Laat dat maar aan ons over. Want onze Grafische en Interactieve ontwerpers, zorgen er voor dat jij altijd de beste gebruikerservaring krijgt.

Patrick Wijn, ontwerper: “Een belangrijk aandachtspunt voor een website is dat je de bezoeker een prettige eerste indruk geeft en dat je altijd de weg vindt. Daarom houden  we de website zo rustig mogelijk.”

Webteksten en beelden die jij begrijpt

Wij voerden de volledige regie over de content. Je kan immers een site maken, die sprankelt van het gebruiksgemak, creatief is en technisch voorop loopt, maar zonder goede content blijft het een lege huls. In een wervelende fotoshoot op de verschillende locaties brachten wij de machines, vriesruimtes, mensen en het wagenpark schitterend in beeld. Daarnaast schreven wij alle content en zorgden wij ervoor dat deze aan alle regels voor de Google zoekmachine voldoet.

Rob Raaymakers, communicatieadviseur: “Een juiste webtekst is gericht op jou en probeert je te verleiden om een actie uit te voeren. Mooi om te zien dat de website nu 80% beter gevonden wordt in Google.”

Hoe maak je de website nu echt onweerstaanbaar?

Oké, dan ben je dus klaar. Je hebt alles perfect uitgevoerd en dan stel je jezelf de kritische vraag: Hoe maak je de site nu echt onweerstaanbaar?
Daarin ontstond het idee om een kou-effect toe te voegen, op de homepage. Je weet nu onmiddellijk bij welke bedrijf je bent: een vriesservice bedrijf.

Patrick Wijn, ontwerper: “Ik had het gevoel dat er nog iets miste in de website. Je voelt nu de kou van Coldservice in de website.”

De resultaten

Met Coldservice wisten we een innovatieve en super gebruiksvriendelijke site te leveren, die zorgt voor hogere zoekresultaten en daarnaast altijd online is. Bovendien laadt de website binnen 1,5 seconde volledig. Wij zijn heel erg enthousiast en trots dat wij dit project voor Coldservice mochten uitvoeren, dat kun je ook lezen. Gelukkig geldt dat ook voor de klanten van Coldservice. Nieuwsgierig? Bekijk Coldservice.nl.

Ook enthousiast over deze website?

Neem vrijblijvend contact op met ons en wij zetten ons beste creatieve beentje voor om jouw website ook op en top te maken.

Website Coldservice is nú wereldtop

Beoordeling Coldservice



Guy de Leeuw - Coldservice
Guy de Leeuw
Logistiek coördinator Coldservice


Maickel Versantvoort - Coldservice
Maickel Versantvoort
Directeur Coldservice

“In samenwerking met Spiegel crossmedia communicatie hebben wij de laatste hand gelegd aan onze nieuwe site, die nu ook online is. Bedankt Rob en je creatieve collega’s voor de fijne samenwerking en jullie creatieve input!”