• Philips: de keuze is aan de medewerkers
  • Philips: de keuze is aan de medewerkers
  • Philips: de keuze is aan de medewerkers

Philips: de keuze is aan de medewerkers

Voor de centrale ondernemingsraad van Philips Nederland zette Spiegel weer zijn beste beentje voor. De COR verkiezingen vinden een keer in de drie jaar plaats. Om medewerkers zover te krijgen dat ze mee willen doen aan de OR verkiezingen en zich in gaan zetten bij de verschillende ondernemingsraden wordt er flink campagne gevoerd. Dit jaar was er extra veel uit te leggen omdat de structuur van de ondernemingsraden is gewijzigd. Vroeger werd er gekozen per vestiging. Tegenwoordig wordt er gekozen op entiteit, zeg maar: de beroepsgroep waarbinnen je valt.

De campagne startte met een video. Spiegel filmde als eerste Hans de Jong, de Voorzitter Directie en  CEO van Philips in de Benelux. Het item is op het interne web van Philips vertoond. Daarnaast maakte Spiegel een infographic, een whiteboard animatie en een serie traditionele communicatiemiddelen. Als laatste werd een instructieboekje voor managers gemaakt en werden bij vijf vestigingen in Nederland grote ‘landmarks’ in de vorm van het logo van de verkiezingen geplaatst. Resultaat: actie geslaagd, nieuwe leden gevonden en nieuwe ondernemingsraden geïnstalleerd! En het leukste van alles: de complimenten aan Spiegel van de COR!

Philips: de keuze is aan de medewerkers