• Modexpress: revival van een iconisch merk
  • Modexpress: revival van een iconisch merk
  • Modexpress: revival van een iconisch merk
  • Modexpress: revival van een iconisch merk

Modexpress: revival van een iconisch merk

Modexpress. In de jaren 80 & 90 een zeer bekend bedrijf. Het hield zich bezig met de logistiek rondom een specifiek product: mode. In 1996 werd er een nieuw bedrijf opgericht: Fashion Wheels in de geest van Modexpress, wat later veranderde in CB-Fashion. Om haar onafhankelijkheid en een nieuwe koers van het bedrijf wereldkundig te maken werd Spiegel de vraag gesteld: hoe pak je dit aan? Mode, fashion, dynamiek, een hoge ambitie én de drive om dit waar te maken. Als je ons gezicht in de Spiegel zag: Big Smile..

Strategie en concept

We keken samen naar het nu en naar de toekomst. We ontdekten wat we moesten veranderen. De logistieke wereld rent vooruit, is dynamisch, en zo ook de directie. We pasten ons moeiteloos aan en planden daarom korte sessies. Lekker flexibel, toch?

We gingen snel vooruit en bouwden de volgende insights:

  • We houden vast aan fashion en breiden dit uit met lifestyle.
  • Onze habitat wordt…de wereld.
  • De nieuwe voertaal wordt Engels.
  • Het productportfolio wordt uitgebreid.
  • Onze manier van werken dichtbij en snel.
  • Het oorspronkelijke logo is too old.
  • We gaan de verwachtingen van klanten overtreffen.
  • We staan voor topkwaliteit in het proces en voor waarmaken.
  • De nieuwe kernwaarden: Entrepreneurial, Innovation, United, Proactive.

Rob Raaymakers, communicatieadviseur: “Dat is altijd één van mijn geluksmomenten. Deze inzichten bouwen en transformeren tot één nieuwe brandpromiss: Global Fashion Fulfilment.”

Brand new Modexpress

Om ervoor te zorgen dat iedereen aan boord bleef, organiseerden we verschillende korte sessies. Daarin achterhaalden we welk gezicht het nieuwe Modexpress ging krijgen. We horen je denken: “hoe dan?”. We presenteerden verschillende stijlen in de vorm van moodboards op basis van de insights. Daarop vroegen we welke associaties er opgeroepen werden en niet welke het mooiste gevonden werd . Want zoals je weet over smaak valt te…

Janneke Tenback, artdirector: “We wilden dynamiek, modern & innovatief als associaties oproepen met de nieuwe stijl van Modexpress. Ik ben blij dat dit is gelukt”.

Fullservice communicatie

Ok, het begint dus met the big idea en jouw identiteit op basis van de insights. En dan? Dan word je als klant compleet verrast. Wij zijn jouw one stop shop en werken online en offline in eigen huis. Het ingrediënt voor goeddoordachte, snelle creatie en realisatie. Alles wordt voor jou geregeld.

Patrick Wijn, teammanager studio: “Ik zag soms de stoom uit de oren komen. Creatie is Inspiratie, maar ook transpiratie. Het blijft vooral magie”.

We gaven het merk Modexpress een gezicht, met:

  • 17 corporate & productfoto’s
  • 6 managementfoto’s
  • 2 productvideo’s
  • 1 introductie-animatie
  • 4000 words
  • 40 creatives
  • 1 state of art website

Wil je echt alles weten over deze reis en zien wat de reis heeft opgeleverd?

Check out het BrandBook of maak een afspraak om jouw reis met ons te bespreken.

Resultaat van de transformatie?
Binnen deadline, binnen budget, boven verwachting. Iedereen kijkt naar Modexpress. “Ja, ja”, zien we je denken. En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: we talk the talk and we walk the walk.

Neem gerust contact op met CEO Mark Fransen of bekijk met ons de statistieken:

  1. Piek in telefoontjes en websitebezoeken door de lanceringscampagne.
  2. Hoge open en click aantallen in de digitale nieuwsbrief door animatie.
  3. Structurele stijging website bezoek van 35% door zoekmachineoptimalisatie.
  4. Bouncepercentage van >60% naar <35% door attractieve content.
  5. Sessieduur van 1m 34s naar 2m 12s door slimme navigatie.

Ook resultaat met jouw communicatie? Contact us.

Modexpress: revival van een iconisch merk
Modexpress: revival van een iconisch merk