Filmfestival NVHWD

Smullen van de Nacht, dat is het thema van het filmfestival De Nacht van het Witte Doek ook wel bekend als ’t Witte Doek. Dit festival is al sinds 27 jaar een begrip in Deurne en de rest van het land. Sinds begin jaren negentig van vorige eeuw organiseert een enthousiast team van filmfanaten een gratis te bezoeken filmfestival in het laatste weekend van augustus. En het blijft niet alleen bij film. Ook een talkshow, een talentenjacht, een foodmarkt en theater, noem het maar op. Er is van alles te doen op cultuurgebied in Deurne het laatste weekend van augustus.

Thema Brabant Celebrates Food

Omdat Brabant European Region of Gastronomy is in 2018 zijn er in heel Brabant tal van activiteiten die aansluiten op dit thema. In Deurne zette Palet van de Peel dit thema om in begrijpelijk Nederlands: Deurne viert Eten in 2018. Daarop sluit het Witte Doek aan met ‘Smullen van de Nacht’.

Henry van den Berkmortel: Er is mij als een van de oprichters van het festival alles aan gelegen dat de communicatie opvallend goed en doeltreffend is. Daar zetten we ons dan ook spontaan voor in als sponsor en maker van alle communicatie-items van het festival. Een leuk en uitdagend project dat we samen met professionals en stagiaires uitvoeren. Als leerbedrijf kunnen we studenten hiermee een mooi project laten realiseren.

Jef in de hoofdrol

Een man aan een tafel met een bord spaghetti maar dan wel eentje met een bijzondere uitstraling. Eentje die ook nog kan acteren. Stel u de volgende scene voor: man loopt over plein, stapt een restaurant binnen en gaat aan tafel zitten. Doet vervolgens een servet om. En wat staat daar op: ‘Smullen van de Nacht’. Een mooie manier om het thema te onthullen. Sjef met geheel getatoeëerde armen en een donkere uitstraling. Een plaatje dat iets losmaakt. Bij veel mensen. Een echte filmposter pur sang. Maar ook als spannende filmtrailer doet ie het prima. Hij draait onder andere in de Cacaofabriek Helmond voor elke film.

Totaal voor je festival

Een indringende poster, een mooi opgezet programmaboek, een filmtrailer, bierviltjes enzovoort. Een campagne die in alles opvallend is en de tongen losmaakt. In álle disciplines doorgevoerd, facebook, twitter, youtube, film  en nog veel, veel meer.

Een campagne om van te ‘Smullen!’.