Campagne DOE!

Wie regeert levert in wordt vaak gezegd. Dus het behoud van 5 zetels in de raad van Deurne was voor politieke partij DOE! het streven. Dat de campagne tot ieders verrassing resulteerde in een éxtra zetel : van 5 naar 6 was een ongekend succes. Het feest was dan ook groot in het Cultuurcentrum Martien van Doorne waar de verkiezingsavond plaatsvond. Een uitgelaten en vrolijk campagneteam van DOE! voerde de boventoon. De factoren die er aan ten grondslag lagen waren drieledig: het gevoerde beleid over de afgelopen jaren, de perfecte uitstraling van lijsttrekker Marinus Biemans en last but not least onze campagne.

Op tijd de lijnen uitzetten

Spiegel is al sinds 16 jaar de communicatiepartner van DOE!, een lokale partij die in één klap van 0 naar 4 zetels ging bij de eerste deelname aan de verkiezingen. DOE! is al die tijd trouw gebleven aan Spiegel en niet zonder succes. Spiegel spoorde DOE! in september 2017 pro-actief aan de campagne op te starten. Dat begon met een mindmapsessie met de communicatiegroep van DOE!

Heldere doelen stellen

In deze sessie hebben we vastgelegd wat de doelstelling was, op wie we ons richtten en hoe we ons gingen presenteren. Duidelijk was dat we met de goede looks van de lijsttrekker een helder beeld naar buiten gingen brengen. Daarnaast is er gekeken naar de middelen die ter beschikking staan. Juist in de keuze voor middelen willen we creatief en vooruitstrevend zijn.

16 Jaar eerder bij de eerste verkiezingen was er nog geen sprake van social media. Nu zijn de mogelijkheden technisch veel groter maar ook veel meer. Het is dan de kunst om via de juiste media met de juiste informatie te communiceren.

Van Sleurhut to Nu.nl

We zijn gestart met het vaststellen van de 8 hoofdthema’s waarop we ons richtten in de campagne. Verder is besloten om in alle dorpen informatie, commentaar en andere inzichten van de burgers op te gaan halen en deze te verwerken in de campagne. Daarvoor werd een oude caravan aangekocht die we volledig in campagnestijl gepimpt hebben. Een in het oog springend campagnemiddel dat als een rijdend -overal aanwezig- billboard gedurende een half jaar door heel de gemeente is gesignaleerd!