• Bricks, magazine dat leegstand wegwerkt
  • Bricks, magazine dat leegstand wegwerkt
  • Bricks, magazine dat leegstand wegwerkt

Bricks

Magazine dat leegstand wegwerkt

Zoals vele plaatsen in Nederland heeft ook het centrum van Deurne te kampen met leegstaande winkels. Door verschuiving van de markt is er veel handel verhuisd van de stenen winkel (Bricks) naar de online winkel (Clicks). Voor aantrekkelijk wonen is een van de voorwaarden een levendig centrum. Een centrum waar bewoners elkaar ontmoeten en waar een mooie mix is van winkels, markt, horeca en evenementen. Maar dat gaat niet vanzelf in deze tijd. Daarom is in Deurne een actieplan ontwikkeld om het centrum attractiever en interessanter te maken voor inwoners, ondernemers en bezoekers. Een van de werkgroepen van het actieplan is communicatie.

Fantastische mogelijkheden in het centrum van Deurne

Om de communicatie naar potentiële ondernemers te optimaliseren hebben we in Bricks Magazine (het gaat om stenen winkels) een goed en eerlijk beeld gegeven van Deurne Centrum. Het idee is samen met Peter Thijssen, Centrummanager in Deurne ontwikkeld. Spiegel heeft het concept, de naam en de vormgeving bedacht en een aanzet gegeven voor de inhoud.  Spiegel wekte de persoon Sanne tot leven. Sanne neemt je mee met een wandeling door Deurne en heeft interessante gesprekken met mensen die ertoe doen in het centrum. Zo wordt een aantrekkelijk beeld geschetst van Deurne. Dat werkt motiverend voor potentiële ondernemers. Sanne bestaat echt en is een amateurmodel dat in Deurne woont. Na akkoord op de inhoud heeft tekstschrijver Marcel Koolen een rondje langs de velden gemaakt. Hij interviewde ondernemers, een wethouder, een marktkoopman, organisatoren van evenementen, vastgoedeigenaren en meer. Spiegel schreef start-up tips en maakte alle foto’s voor het magazine.

Resultaatgericht communiceren

Wat levert het op? Er zit op dit moment weer beweging in het centrum. Er worden weer winkels verhuurd. Het kan uiteraard nog beter. Voor de gevestigde ondernemers in Deurne is Bricks een hart onder de riem, een stukje interne communicatie. Ze zien hierin bevestigd dat er heel wat gebeurt in Deurne en ze voelen zich gesterkt door de inhoud van dit blad. De Gemeente Deurne is trots op Bricks en gebruikt het als een visitekaartje van Deurne Centrum.

Henry van den Berkmortel, creatief directeur Spiegel: “Resultaatgericht communiceren begint met aanwezig zijn. Niets doen is geen optie. Bricks is een eye opener waar anderen bewonderend naar kijken en waar Deurne terecht trots op is.”

Bricks, magazine dat leegstand wegwerkt