Hi! Wij zijn Spiegel communicatie

Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.
Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!

Spiegel verder
31
jaar maken we met plezier communicatie
30.000
originele producten hebben wij al gemaakt
13
communicatiemakers die online & offline in eigen (t)huis waarmaken
367
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
213
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Eén aanspreekpunt voor je communicatie!

Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Wij maken méér dan 30 jaar communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.

Welke communicatie uitdagingen lossen we op?

Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.

Onze communicatie waarmakers

  1. Verbazingwekkend communicatiewerk maken
  2. Origineel werk door professionele communicatiemakers
  3. Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
  4. Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
  5. Meetbare communicatie resultaten

Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?

Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. Daarbij maken we een plan dat zorgt voor resultaat en sturen we jouw communicatie bij waar nodig.

Verhaal

Brandbook | Magazine | Script | Webtekst | Payoff/Slogan | Film | Animatie | Trailer | Radiospot | TV reclame | Merkstrategie | Brandkey

Concept

Idee | Beeld | Woord | Communicatiecampagne | Productcampagne | Guerrilla actie | Naamgeving | Prototype | Logo | Fotografie

Design

Web | Advertentie | Logo & brand | Motion | Beurs | Huisstijl | Presentatie | Software | Infographic | Packaging | Route | Wagenpark

Online

Technische strategie | Website bouw | Website onderhoud | Webapp | Webshop | Displaybanner | Zoekmachine optimalisatie (SEO) | Conversie optimalisatie | A/B test

Actie

Deskresearch | Merkregistratie | Marktactivatie | Mediaplan | Media organisatie | Guerilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne

Wat mogen wij voor jouw communicatie waarmaken?
Kom praten!

Prijzenkast en communicatieprogramma’s

We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.

Prijzenkast

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten
Merk Gemeente Venlo

Elke 4 jaar maakt de gemeente Venlo een plan voor de veiligheid van haar burgers. Er werd altijd veel tijd gestoken in het maken van dit plan, maar zoals veel plannen belandde deze daarna in een bureaula. Doodzonde van de tijd, energie, betrokkenheid en zichtbaarheid. En dan zijn er nog een aantal schietincidenten waardoor de gemeente direct moet acteren. We maakten een origineel en begrijpelijk verhaal van het complexe veiligheidsvraagstuk. Eentje waar je mond van openvalt door de prachtige beelden, scherpe en duidelijke teksten en waar je lekker doorheen klikt. Wat we zien: overheidscommunicatie verandert…!

Verhaal & Strategie: een proactieve indruk werkt!

 

Al eerder maakten wij een online interactieve infographic voor Trendsportal op het gebied van slimme mobiliteit. Nu moesten we in no time een nieuw kunststukje uithalen. Zelden hebben we zo´n korte deadline gekregen voor zo´n grote opdracht. Er stond nog geen letter op papier en om dan een interactieve infographic te maken in 4 weken. Dat werd pizza´s eten in de avond en nachtelijke mailwisseling met onze gedreven veiligheidscoördinator Karen Lommen. Handson werd het motto met de volgende inzichten en ideeën:

  • Het draait om jezelf veilig voelen (subjectief)
  • Maar ook om veilig zijn (objectief)
  • We ontwikkelen een website, zonder de noodzaak om deze te bouwen op korte termijn, vanwege de deadline!
  • Cruciaal zijn verschillende informatielagen
  • Burgemeesters en wethouders moeten hun weg kunnen vinden, maar op lange termijn ook de burgers
  • We sluiten graag aan bij de campagne “Venlo-verwelkomt in stijl”
  • We gaan voor een proactieve indruk

Concept: Voor een Veilig Venlo

Communicatie met een hoge urgentie heeft vaak een spanning in zich. In dit geval die tussen de pleger, de handhaver en jij als burger die zich veilig wil voelen. Dit pakten we samen in een mooi logo Veilig Venlo en een waanzinnig beeld dat al deze spanning in 1 keer vangt.

Rob Raaymakers, communicatieadviseur

“Als je het hebt over een visie dan ben je aan het ontwikkelen. De urgentie is hoog en actie is noodzakelijk.
Daarom zijn alle teksten actief, kort en bondig geschreven. Wij zorgen voor een veilig Venlo.”

Design en branding: Interactieve Infographic & beeldproducties

Het ontwerp van de Infographic is strak, helder en zeer fris. Alles om ervoor te zorgen dat jij je veilig voelt. Tegelijkertijd barst het ontwerp bijna uit haar voegen van de spanning. De 3 voornaamste thema’s zijn in cirkels vormgegeven met een specifieke, opvallende kleur, zodat jij je weg vindt in de Infographic.

Ook in de  beeldproducties bedachten we modellen die de spanning per thema laten zien:

  • Een type Pablo Escobar bij ondermijnende criminaliteit
  • Typetje Jesse Pinkman (serie Breaking Bad, 2008-2011) bij adresgerelateerde problematiek
  • Typische hangjongeren (film Kids, 1995) bij veiligheid en zorg

Fullservice communicatie & realisatie

De volgende communicatiemiddelen werden in eigen huis gerealiseerd en geregeld:

  • 1 interactieve infographic van A tot Z
  • 1 logo voor Veilig Venlo
  • 1 communicatiebelofte
  • 140 unieke pagina’s
  • 15.000 woorden aan copy
  • 4 fotoproducties

 

Weten wat we jou kunnen voorspiegelen? Maak een afspraak!

Patrick Wijn, grafisch ontwerper/ user interface designer

“De uitdaging was om 3 werelden te creëren, die toch samen in 1 wereld zijn.
Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat je gemakkelijk je weg vindt.”

Alles samen in 1 verhaal


Resultaatgericht

 

Binnen deadline, binnen budget, ruim boven verwachting. Burgemeester, wethouders en ambtenaren zijn enthousiast. “Ja, ja”, zien we je denken. En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken.

Karen Lommen, veiligheidscoördinator Gemeente Venlo

“Vernieuwend, meedenkend, goed luisterend en hard werkend.. een super fijne samenwerking met een top resultaat! Chapeau Spiegel!”

Neem gerust contact op met veiligheidscoördinator Karen Lommen of burgemeester Antoin Scholten van de Gemeente Venlo.

  1. 1 enthousiaste veiligheidscoördinator
  2. 1 enthousiaste burgemeester
  3. 1 enthousiaste teamleider
  4. 100% enthousiaste ambtenaren
  5. 100% voorbeeld van veranderende overheidscommunicatie