Hi! Wij zijn Spiegel communicatie

Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.
Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!

Spiegel verder
31
jaar maken we met plezier communicatie
30.000
originele producten hebben wij al gemaakt
13
communicatiemakers die online & offline in eigen (t)huis waarmaken
367
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
213
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Eén aanspreekpunt voor je communicatie!

Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Wij maken méér dan 30 jaar communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.

Welke communicatie uitdagingen lossen we op?

Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.

Onze communicatie waarmakers

  1. Verbazingwekkend communicatiewerk maken
  2. Origineel werk door professionele communicatiemakers
  3. Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
  4. Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
  5. Meetbare communicatie resultaten

Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?

Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. Daarbij maken we een plan dat zorgt voor resultaat en sturen we jouw communicatie bij waar nodig.

Verhaal

Brandbook | Magazine | Script | Webtekst | Payoff/Slogan | Film | Animatie | Trailer | Radiospot | TV reclame | Merkstrategie | Brandkey

Concept

Idee | Beeld | Woord | Communicatiecampagne | Productcampagne | Guerrilla actie | Naamgeving | Prototype | Logo | Fotografie

Design

Web | Advertentie | Logo & brand | Motion | Beurs | Huisstijl | Presentatie | Software | Infographic | Packaging | Route | Wagenpark

Online

Technische strategie | Website bouw | Website onderhoud | Webapp | Webshop | Displaybanner | Zoekmachine optimalisatie (SEO) | Conversie optimalisatie | A/B test

Actie

Deskresearch | Merkregistratie | Marktactivatie | Mediaplan | Media organisatie | Guerilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne

Wat mogen wij voor jouw communicatie waarmaken?
Kom praten!

Prijzenkast en communicatieprogramma’s

We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.

Prijzenkast

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten
Merk Stedin

Voor de 1850 monteurs van gas en elektriciteitsnetbeheerder Stedin is goede training van levensbelang. Dat zorgt ervoor dat ze hun werk veilig kunnen doen. Dagelijks zijn zij verantwoordelijk voor iets meer dan 2 miljoen aansluitingen. Als je een nieuwe softwaretool aanschaft om ervoor te zorgen dat de monteurs permanent leren dan…Vraag je aan Spiegel om iets te bedenken om lekker op te vallen bij de introductie. We bedachten en lanceerden Yellow, jouw online leermaatje, in een film en een pop-up beursstand. De gezichten van de monteurs tijdens de lancering: Sunny..

Verhaal & strategie: met interactie blijven plakken

 

We moesten snel schakelen voor deze opdracht om alles tijdig gereed te krijgen. Gelukkig kennen wij de energiewereld. Zo bouwden we samen met Fons Geven, projectleider Opleiden bij Stedin, samen een aantal inzichten:

  • Mensen vinden het leuk om te leren op het werk
  • Mensen vinden het niet leuk om te leren in een klaslokaal
  • We zullen iets moeten bedenken, waarmee we de stoere monteurs raken
  • Door permanent te leren blijft kennis bij je hangen
  • De software waakt over jouw veiligheid
  • De software maakt gebruik van de nieuwste technieken
  • Om te blijven plakken hebben we interactie nodig
  • Het hart van leren zijn the five moments of need

Concept: it is all Yellow

 

We wilden de monteurs het gevoel geven dat er letterlijk iemand is die over je schouder meekijkt en die je helpt om moeilijke technische vragen te beantwoorden. Daarom gaven we software menselijkheid. We kwamen op de sympathieke naam Yellow, die direct raakvlak heeft met de hoofdkleur van het merk Stedin. De software moest ook dichtbij voelen en we kwamen met de payoff: jouw online leermaatje.

.

Rob Raaymakers, communicatieadviseur

“Vaak zie je dat het mijmeren, filosoferen en brainen in een team zorgt voor een beter resultaat. De één komt met de naam en de ander gooit de pay-off er achteraan: BAM.”

Introductie

Design & Branding: Live animation & pop-up beursstand

 

De introductie van Yellow vond plaats op de gasdagen in Utrecht. We bedachten een film met daarin een combinatie van livebeelden en animatie, waarin we langzaam de nieuwe collega onthullen: Yellow. De verrassing zit erin dat het om een online collega blijkt te gaan. Surprise. We schreven het filmscript, bedachten de scenes, zetten de juiste muziek eronder en vonden een stoere voiceover.

Walter van Turnhout, grafisch ontwerper/ animatie artiest

“De hoofrolspeler in de film is een gele lijn, online is ook een lijn, die je meeneemt in de film en uiteindelijk verandert in het logo.”

We moesten opvallen tussen andere stands. Daarnaast moest het ontwerp letterlijk in de kofferbak van een klein autootje passen. Denk aan modelletje Kever…We kwamen op de proppen met een pop-up beurswand en beursbalie. De knallend gele stand was een eyecatcher en om dan daar weer met zwart Yellow op te schrijven. It’s a kind of…magic.

Om het interactieve deel van de software te communiceren, bedachten we een spelletje. Na beantwoording van 3 kennisvragen, mocht je boogschieten op de stand. Gedurfd als je het over veiligheid hebt, toch? De gelukkige winnaar mocht de Wii console mee naar huis nemen.

Michon Damen, grafisch ontwerper

“De stijl moest niet te braaf zijn en tegelijkertijd dichtbij voelen.
Op dat snijvlak zit de look & feel van het logo en de typeface van Yellow.”

Fullservice communicatie & realisatie

De volgende communicatiemiddelen werden in eigen huis ontwikkeld:

  • 1 logo
  • 1 payoff
  • 50 woorden short copy
  • 1 live animation van 2,5 min, met 30 unieke video’s
  • 350 kaarten met Quizvragen
  • 2 gele stropdassen
  • 1 knallende visual
  • Compleet audiosysteem
  • Wii console met games en controllers
  • 1 pop-up beursstand met balie
  • Training om alles op te zetten

Weten wat we jou kunnen voorspiegelen? Maak een afspraak!

Fons Geven, projectleider Opleiden Stedin

“Ik ben uitermate tevreden over het concept en de realisatie. Het is echt gelukt om de nieuwe trainingssoftware te lanceren. Het leukste is wel de glimlach die we weten te ontlokken. Yellow leeft!”

Resultaatgericht?

Binnen deadline, binnen budget, boven verwachting. Iedereen kijkt naar Yellow. “Ja, ja”, zien we je denken. En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken.

Neem gerust contact op met Fons Geven of bekijk met ons de statistieken:

  1. 800 enthousiaste gasmonteurs
  2. 33% heeft booggeschoten
  3. 1 winnaar van de WII met een score van 29
  4. 67 spontane selfies op de stand
  5. 99% bekeek de volledige film over Yellow
  6. 100% rumoer intern bij Stedin