Hi! Wij zijn Spiegel crossmedia communicatie

Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.

Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!

Ontdek meer
31
jaar maken we met plezier communicatie
31.060
originele producten hebben wij al gemaakt
12
communicatiemakers die online & offline waarmaken
393,5
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
251
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Eén aanspreekpunt voor je crossmedia communicatie!

Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van crossmedia communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel crossmedia communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Wij maken méér dan 30 jaar communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.

Welke communicatie uitdagingen lossen we op?

Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.

Onze communicatie waarmakers

  1. Verbazingwekkend communicatiewerk maken
  2. Origineel werk door professionele communicatiemakers
  3. Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
  4. Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
  5. Meetbare communicatie resultaten

Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?

Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. Daarbij maken we een plan dat zorgt voor resultaat en sturen we jouw communicatie bij waar nodig.

Verhaal

Brandbook | Magazine | Script | Webtekst | Payoff/Slogan | Film | Animatie | Trailer | Radiospot | TV reclame | Merkstrategie | Brandkey

Concept

Idee | Beeld | Woord | Communicatiecampagne | Productcampagne | Guerrilla actie | Naamgeving | Prototype | Logo | Fotografie

Design

Web | Advertentie | Logo & brand | Motion | Beurs | Huisstijl | Presentatie | Software | Infographic | Packaging | Route | Wagenpark

Online

Technische strategie | Website bouw | Website onderhoud | Webapp | Webshop | Displaybanner | Zoekmachine optimalisatie (SEO) | Conversie optimalisatie | A/B test

Actie

Deskresearch | Merkregistratie | Marktactivatie | Mediaplan | Media organisatie | Guerilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne

Wat mogen wij voor jouw crossmedia communicatie waarmaken?
Kom praten!

Prijzenkast en communicatieprogramma’s

We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van crossmedia communicatie. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.

Prijzenkast

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten

TANS uit Eindhoven is de organisatie die jouw vragen over automatisering op het gebied van transport en logistiek oplost.Het bedrijf wil voorop lopen, net als Spiegel crossmedia communicatie. We brachten samen een nieuw en innovatief merk in de markt voor planning software. Impact. Plan it, play it!

Case Impact - Spiegel crossmedia communicatie

Verhaal & strategie: we zijn er voor de nieuwe generatie!

De wereld van software op het gebied van planning en logistiek is dynamisch. Zeker als je kijkt naar de planners van de toekomst, die met de nieuwe software gaan werken. Daar past Impact perfect in.

We werken met
de volgende inzichten:

  • De planner van de toekomst werkt intuïtief
  • Het merk moet een internationaal karakter krijgen
  • Het gaat om plannen mét plezier
  • Het merk moet ook door resellers verkocht kunnen worden, zelfs door concurrenten van Tans

Case Impact - Spiegel crossmedia communicatie

Plan it, Play it

Concept: plan it play it

Je wilt crossmediaal succesvol communiceren met een internationaal merk. Dan past IMPACT als naam perfect en als je dat weet te combineren met een speels logo en een pakkende slogan die plezier en plannen verbindt dan ben je goed bezig.

Rob Raaymakers, communicatiemaker

“Een gedegen communicatiestrategie is weten waar je naartoe wilt en wat je doelgroep belangrijk vindt! De betekenis voor de doelgroep was dat IMPACT een fijn en efficiënt spel moest zijn: ‘plan it, play it’.”

Logo Impact - Planning - software Spiegel crossmedia communicatie

Design en branding

In beeld laten we de nieuwe generatie zien die vooruit wil om play te laten zien. Dit werd een meisje die ervan droomt om te vliegen. Tegelijkertijd heb je ook het plannen zelf. Daarbij maakten we gebruik van een gamepad in combinatie met een vrachtwagen. Jij zit als planner zelf aan de knoppen:).

Case Impact - Spiegel crossmedia communicatie

Fullservice communicatie & realisatie

Samen maken we een plan om de doelgroepen te activeren. Het hart daarvoor waren belangrijke events: de klantendagen en de ICT en LOGISTIEK-beurs in Utrecht.

Patrick Wijn, designer

“We hebben gekozen voor afgeronde hoeken voor een speels karakter. Blauw gebruiken we als hoofdkleur voor betrouwbaarheid en oranje is de kleur van de actie. Een gouden combinatie.”

De volgende communicatiemiddelen werden in eigen (t)huis gerealiseerd en geregeld:

  • 1 communicatiestrategie
  • 1 logo
  • 1 payoff
  • 2 corporate beelden
  • 5 iconische sfeerbeelden
  • 35 icons
  • 1 userinterface design voor software
  • 1 mobiele eyecatcher
  • 1 offline advertentiecampagne
  • 1 online advertentiecampagne
  • 1 PowerPoint template
  • 1 state of art website
  • 1 beursstand
  • 1 short copy voor merkessentie
  • 5 filmische fragmenten
  • 1 brochure
  • 2 give-aways

Weten wat we jou kunnen voorspiegelen? Maak een afspraak!

Impact planning software Spiegel crossmedia communicatie

Resultaatgericht

Binnen deadline, binnen budget, ruim boven verwachting. Tans en de planners zijn enthousiast, de concurrenten jaloers. “Ja, ja”, zien we je denken. En dan komen we terug op 1 van onze kernwaarden: waarmaken.

Neem gerust contact op met René Knapen van Tans om te praten over Impact de planning software voor de nieuwe generatie.

  1. 93% enthousiaste planners
  2. 73% van de stand bezoekers test de applicatie
  3. Hoge piek in extra contacten met TANS
  4. 346 leads enthousiaste teamleider
  5. 100% originele identiteit

Rene Knapen, commercieel directeur Tans

“Ik ben erg tevreden over alle oplossingen,
de creativiteit en de snelheid van uitvoering. Chapeau.”

Case Impact - Spiegel crossmedia communicatie