Hoi! Wij zijn Spiegel crossmedia communicatie

Bureau voor: Branding. Communicatie. Activatie.
Wij maken originele communicatie sinds 1988.
Online en offline. In eigen (t)huis.

Kijk mee naar onze resultaten en voel je thuis!

Ontdek meer
36
jaar maken we met plezier communicatie
36.140
originele producten hebben wij al gemaakt
12
communicatiemakers die online & offline waarmaken
520,5
miljoen bereikte mensen met werk voor jou
505
pond snoep hebben we gegeten (met jullie)

Eén aanspreekpunt voor je crossmedia communicatie!

Als fullservice team regelen we alles voor je op het gebied van crossmedia communicatie in eigen (t)huis. Als je voor Spiegel crossmedia communicatie kiest dan krijg je originele kwaliteit en de zekerheid van een betrouwbaar communicatieteam. Sinds 1988 maken communicatieoplossingen voor verschillende merken en branches.

Welke communicatie uitdagingen lossen we op?

Alle! Wij maken communicatieconcepten die werken en vertalen dat door in je huisstijl, campagne, jouw pand en ook het drukwerk. Alles is mogelijk. Wij leveren communicatieresultaat om klanten en collega’s aan jouw merk, producten en diensten te binden.

Onze communicatie waarmakers

  1. Verbazingwekkend communicatiewerk
  2. Origineel werk door professionele communicatiemakers
  3. Wél verrassingen in communicatie, geen financiële in je portemonnee
  4. Fullservice online en offline communicatie: alles in 1 (t)huis geregeld
  5. Meetbare communicatie resultaten

Wat kunnen we voor jouw communicatie betekenen?

Wij maken originele, goed doordachte communicatiemiddelen die jouw echte verhaal waarmaken in alle denkbare communicatiemiddelen. In onze werkwijze brengen wij alles terug naar drie stappen. Dat geeft focus in je merk en wat belangrijk is, geeft duidelijkheid naar je doelgroepen en maakt het beter mogelijk om je beloftes waar te maken.

1. Origineel – Brand Identity

Een sterk merk heeft een eigen identiteit, waarmee je jarenlang zelf vooruit kunt. We werken met de onderstaande pakketten met kwaliteit en hoge snelheid.

A. Verhaal & Concept | B. Huisstijl | C. Binnen Reclame en Buiten Reclame | D. Promotiemiddelen | E Website | F. Digitals|

2. Waarmaken- Brand Boosters

We maken en verspreiden professionele content voor je eigen communicatiekanalen vóór een vast bedrag per maand.

A. Copy | B. Fotografie | C. Representatie | D. Social Media | E. Nieuwsberichten | F. Nieuwsbrief | G. Magazine

3. Resultaatgericht- Brand Campaign

We maken en verspreiden professionele content via betaalde communicatiekanalen en bereiken je doelgroep.

A. Merk Lancering | B. Arbeidsmarkt | C. Product | D. Gebied | E. Open Dagen | F. Guerilla

Productie materialen

Wij kunnen naar wens de productie van (unieke) materialen verzorgen via ons uitgebreide netwerk.

A. Alle Drukwerk | B. Alle Food verpakkingen | C. Alle beletteringen | D. Alle Wanden | E. Beursstands & Activaties | F. I Amsterdam Letters

Losse communicatiediensten

Behoefte aan service voor losse communicatieopdrachten? Ook daarin staan we voor je klaar. Wij hebben een eigen fotostudio, fotograven, copywriters, concept en contentmakers in eigen huis.

Copy | Fotografie | Animatie | Website | Media organisatie | Guerrilla realisatie | Realisatie drukwerk | Social media campagne

Wat mogen wij voor jouw crossmedia communicatie waarmaken?
Kom praten!

Prijzenkast en communicatieprogramma’s

We zijn trotse communicatiemakers met uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van crossmedia communicatie. We winnen daarmee voor jou op communicatiegebied en voor onze eigen prijzenkast.

Prijzenkast

Red Dot Design Award (verpakking) | Awwward (website nominees) | Award Design beursstand (Maintenance next)

Online skills

WordPress | PHP | NodeJS | HTML5 | CSS3 | jQuery | Google Analytics | SEO

Social media

Facebook | Instagram | LinkedIn | YouTube |TikTok

Oogstrelend design

Illustrator | Indesign | Photoshop | After Effects

Sluiten

Met het bekende adviesbureau Berenschot heeft Cultuurcentrum Deurne gewerkt aan haar organisatie en belangrijke pijlers voor toekomstige groei. Spiegel crossmedia kwam aan boord om een doorvertaling te maken van dit businessplan naar een communicatiestrategie, positionering en daarmee een vernieuwde uitstraling vanuit merk-kracht™. Daarin spelen we in op de zintuigen van alle bezoekers met zing, lach, huil, proef, leer, werk en verwonder. We brengen dit samen in twee woorden: creëer verwondering. Ook lanceren we de nieuwe Gastrobar bij C, magazine C-zine en een sprankelende, opgefriste website. Daarmee heeft Spiegel een Berenschot gedaan.

spiegel_fotografie_collage_CCD

Verhaal & Strategie Cultuurcentrum Deurne:

Het Cultuurcentrum Deurne is uniek, omdat het alle aspecten van cultuur onder 1 dak heeft. Daarnaast wil het een totaal ervaring bieden van eten en drinken met een voorstelling. In de marketing propositie stellen we daarom de zintuigelijke ervaring van de bezoekers centraal. Dit is de meerwaarde van het cultuurcentrum en biedt zo ook een kans om de algemene activiteiten onder de aandacht te brengen. Het gaat om beleving en ervaring, genieten en ontspannen en om inhoudelijk een rijker mens te worden. We verbinden alles met Verwonderen en laten de V terugkomen in eigen, unieke kernwaarden.

Kernwaarde 1: Verrassen
Je wordt ondergedompeld in cultuur

Kernwaarde 2: Verwennen
Al je zintuigen worden geprikkeld

Kernwaarde 3: Verrijken
Je gaat vol inspiratie naar huis

We bouwen verder met de volgende strategische inzichten:

  • Theaters en culturele instellingen in zijn algemeenheid zijn in hoge mate gericht op de artistieke inhoud
  • Het gevolg is dat communicatiecampagnes vaak alleen de voorstelling als uitgangspunt nemen en daarover zo hard mogelijk roepen
  • Een slimmere benadering is om te redeneren vanuit de algemene activiteiten
  • We stellen de daarvoor de zintuigelijke ervaring van de bezoekers centraal
  • Daarmee geef je het merk een boost en niet de individuele artiest
  • Je creëert een stabiel (t)huis

Rob Raaymakers, director Strategie Merk & Communicatie

”Spiegel bouwt merken op basis cultuur en kernwaarden. Want dat maakt wat je maakt tijdloos. In dit geval stellen we de ervaringen van de bezoekers centraal en koppelen deze aan de intrinsieke kernwaarden van het cultuurcentrum Deurne.”

spiegel_design_belettering_ccd_deurne

Concept: creëer verwondering

We prikkelen in alles je zintuigen. Die verwondering blijft je bij, verrijkt je en neem je mee naar huis. Niet alleen vertel je er graag over aan anderen, maar je komt heel graag bij ons terug. Telkens weer. In copy laten we de C van Cultuur terugkomen om dit ook heel eigen te maken:

Kom binnen en laat je compleet verrassen…
Geef je jas maar aan mij,
samen met de sleur van alledag.

Connect in theatercafé Swinkels,
zeg cheers en ervaar
de chemie van artiesten op het podium.

Verwen je zintuigen in gastrobar BIJC.
Dompel jezelf onder in creativiteit.
Ontdek en laat je cultureel talent groeien.

Kom…trek je jas maar weer aan
en ga vol inspiratie naar huis
Laat je telkens weer verwonderen in CCD

Spiegel_design_gastrobarbijC-CCD.png

Design en branding: fullservice herpositionering Cultuurcentrum Deurne

We kijken naar de betekenis van kleuren op basis van de kernwaarden en dat vormt de bouwstenen van het design.

Verrassen = Krachtig paars:
– staat voor structuur, fantasie en magie

Verwennen = Fijn Goud:
– staat voor positief denken, energie en gezellig

Spiegel_cultuurcentrumdeurne_banner_-logo

Janneke Tenback, artdirector:

”We willen laten zien dat het cultuurcentrum een wonderlijke en toegankelijk centrum is, die je als bezoeker telkens verwondert. Innovatief goud meets fris paars.”

Fullservice communicatie & realisatie met Cultuurcentrum Deurne

Onze studio gaat als de brandweer om alle communicatiemiddelen voor je waar te maken online en offline. Als fullservice communicatiebureau in Brabant leveren we totaal voor je merk, communicatie en activatie en werken we voor de herpositionering met mensen uit eigen (t)huis.

    • 1 nieuwe positionering en strategie
    • 1 set nieuwe kernwaarden
    • 1 nieuw verhaal
    • 1 logo
    • 1 pay-off: creëer verwondering
    • 2 nieuwe beelden voor je merkidentiteit
    • 1 nieuwe naam en magazine C-zine
    • 1 nieuwe Abri campagne
    • 1 nieuwe ticket lay-out
    • 1 nieuwe benadering met sponsorkit: Connectie
    • 1 websitedesign Cultuurcentrum Deurne
    • 1 rumoer makende campagne
    • 1 complete branding Cultuurcentrum Deurne buiten en binnen
    • 1 nieuwe naam en logo voor gastrobar BIJC
    • 1 menu kaart gastrobar BIJC
    • 1 huisstijl gastrobar BIJC

Resultaatgericht voor Cultuurcentrum Deurne

Het loyale team van Cultuurcentrum Deurne is razend enthousiast over de nieuwe Brand Identity en werkt met frisse energie om al haar gasten een wonderlijke ervaring te bieden. Dan kom je bij één van onze kernwaarden: waarmaken. Neem gerust contact op met Bianca den Toom of Rob Raaijmakers van Cultuurcentrum Deurne voor dit succesverhaal.

Ook resultaat met een originele Brand Identity? Kom praten.

Klantrapport

Bianca den Toom, algemeen manager Cultuurcentrum Deurne:

“Het is werkelijk fantastisch hoe Spiegel met ons een doorvertaling heeft gemaakt van het businessplan naar een uitstraling die perfect aansluit bij onze doelen en de wensen van onze gasten met de nadruk op een wonderlijke ervaring voor hen. Perfect.”

Rob Raaijmakers, bestuur Cultuurcentrum Deurne:

“Kom maar op mooie toekomst. Mijn grote drijfveer is dat ik mensen de rijkdom van het geluk dat je kunt vinden in het theater gun. Dat is met de nieuwe positionering en uitstraling alleen maar beter geworden. Creëer verwondering.”

 

Origineel

Waarmaken

Resultaatgericht