Spiegel crossmedia communicatie - Strategie

Strategie

Weten waar je naartoe wilt

Wij zien een gedegen merkstrategie als een belangrijk middel tot succes. Daarom brengen we middels o.a. interactieve mindmapsessies en adviesgesprekken je doelen in beeld. Op basis daarvan leggen wij een goed onderbouwd en deskundig plan voor.

Marketingadvies voor het beste resultaat

Van buiten af naar je situatie kijken. Het is even wennen want ‘wat weten die mensen van Spiegel nou van mijn branche?’ Juist onze frisse blik zorgt er voor dat je geconfronteerd wordt met je eigen imago. Dat imago kan heel goed lijken maar er kan ook een gat bestaan tussen je perceptie en de werkelijkheid. Iedereen zit immers zo in zijn organisatie dat bedrijfsblindheid op de loer ligt. Dat willen we graag verduidelijken. Een externe facor kan dan een geweldige eyeopener zijn. We verbeteren en waar nodig veranderen, tradities, gewoontes en verwachtingen. Bedrijven en instellingen frissen er enorm van op.

Mindmapping, mind you!

Aan de basis van veranderingen maken we gebruik van onder andere interactieve mindmapping. Een uitgelezen middel om je organisatie in korte tijd op de kaart te zetten. In een ongeveer 2 uur durende sessie vragen wij je het hemd van je lijf. Gerichte vragen over wat je sterke kant is, wie je wilt zijn en waar je naartoe wilt. We staan op de stoep met beamer, scherm en een fraai softwareprogramma. Binnen no-time krijg je de mindmap met een uitgewerkt rapport in huis. Dé basis voor verdere beslissingen in het communicatietraject.

Onderzoek, even de cijferaars aan het werk zetten

Om te bevestigen wat je denkt of hoe het imago van je organisatie bekend staat is onderzoek in sommige gevallen noodzakelijk. Vooral dus om er achter te komen hoe klanten en anderen je zien! Volgens beproefde onderzoeksmodellen gaan marktonderzoekbureaus onder onze regie aan de slag en brengen de feiten en cijfers boven tafel. Ook als je wilt testen of je product levensvatbaar is of dat een verpakking de toets der kritiek kan doorstaan is marktonderzoek of panelling soms zeer aan te raden.

Strategie is weten waar je mee bezig bent!

Als we bevestigd zien wat we dachten door onderzoek, of als we er achter komen dat het allemaal toch iets anders ligt, gaan we over tot het nemen van strategische beslissingen. Welke veranderingen zetten we in gang? Hoe gaan we dat creatief verbeelden? Welk budget is beschikbaar? Taakstellend of volgend? Welke media of acties zetten we in? In welk tijdspad past dit? Hoe bereiken we alle potentials? Hoe maken we je bedrijf, product of instelling ‘top of mind’ bij je doelgroep? Allemaal vragen waarbij een heldere uitgewerkte strategie helpt om doelgericht te werk te gaan. Spiegel zorgt voor zo’n strategie.

Campagnes: alles of iets!

Spiegel vervaardigt op basis van input, onderzoek en conclusies een creatieve pakkende campagne of een enkel los project. Campagnes worden door ons verzorgd van verpakking tot website, app, social media, advertentie, billboard, folder, direct mail actie, actiesite, prezi, film, radiocommercial, guerillamarketing en alles wat er verder past binnen het plaatje. Na het creatieve concept volgt een uitwerking in tekst en beeld en de technische realisatie, in eigen huis! Tenslotte zorgt onze media afdeling voor plaatsing, contracten en controle achteraf.

Uitgedaagd?

Wij werpen je de handschoen toe. Pak je hem op! Durf jij het aan? Je organisatie laten screenen om zo een frisse nieuwe blik op de werkelijkheid te krijgen? Mail of bel ons! info@spiegel.nl 0493 317183